Jump to content

Hjelp, jeg setter inn stereoanlegg!


Guest Blind

Recommended Posts

Guest Blind

Har kjøpt meg Alpine Cd-spiller til bilen min http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1854

Samt Pioneer høytalere framme og Alpine høytalere bak. Å Sony diskanter.

 

Jeg skal nå koble dette sammen, men kan noen gi meg ett innblikk eller retning om hvordan dette skal gjøres når det kommer til tilkoblingene på baksiden av spilleren.

 

Jeg skal ha pioneer høytalerene der som de orginale sierra høytalerene var framme i bilen, men koblingene passet ikke sammen, er det best å bare skifte ut alt av ledninger med det nye som har fulgt med det jeg har kjøpt nå?

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen

Best og legge nye ledninger ja. De gamle ledningene som ligger der fra før er RÅTNE! Har du penger til og kjøpe så dyr spiller så burde du også ha tid til og legge ordentlige kabler. Bruker du Delefilter?

 

La ved ett bilde av sånn du burde koble det:

 

oppkoblingsfrontsetteu8.jpg

Edited by gatebilmannen
Link to comment
Share on other sites

Guest Blind

Det var nå dem på Bilstereospesialisten som sa det kom til gå skikkelig bra, dem sa det ble å spille kanonbra. Men jeg lurer på noen flere spørsmål, jeg er helt blank når det kommer til slikt som det her, hvor skal diskantene kobles til? Jeg ser også at høytalerene framme på bilen har sånne "røde koblinger" på enden som blir satt i bak cd-spilleren, men slikt har jeg ikke til de høytalerene som skal være bak, er det en annen måte å koble dem til da?

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen
hadde det ikke vært en tanke med forsterker? kan ikke helt se for meg noen god lyd med så mange høytaleere på spilleren

 

 

Det kommer jo helt ann på hvor mange watt spilleren leverer og hvordan frontsett du har. Selvfølgelig er det best med forsterker, men jeg tror ikke han har noen forsterker. Jeg kjørte rundt og hadde det koblet slik en stund. Spilte jo ikke bra, men det spilte. Nå kjører jeg selv med focal frontsett som krever forsterker. Jeg har lagt kablene bak nå og koblet de på en forsterker gjennom delefilter så forsterkeren gir litt watt til diskantene også.

 

 

 

Det var nå dem på Bilstereospesialisten som sa det kom til gå skikkelig bra, dem sa det ble å spille kanonbra. Men jeg lurer på noen flere spørsmål, jeg er helt blank når det kommer til slikt som det her, hvor skal diskantene kobles til? Jeg ser også at høytalerene framme på bilen har sånne "røde koblinger" på enden som blir satt i bak cd-spilleren, men slikt har jeg ikke til de høytalerene som skal være bak, er det en annen måte å koble dem til da?

 

Røde koblinger? spesifiser det litt bedre. Skjønte ikke helt det. Diskantene skal gå paralellt med dørhøyttalerne om jeg ikke er helt på blindspor (rett meg om jeg er). Men hvis du har delefilter så kobler du jo diskant og dørhøyttaler på delefilteret. Værre er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Blind

Jeg har ingen forsterker nå, jeg vet nok at det blir dårligere uten forsterker, men det blir vel litt god lyd? Høytalerene blir ikke ødelagt av å spille slikt som jeg har planer om nå da? Uten forsterker?

 

Det blir vel en god lyd da?

Link to comment
Share on other sites

Det som er er at du ikke får utnyttet høytalerene maksimalt siden du kun skal ha de på spilleren. Spilleren må også jobbe mye for å drive høytalerne når du spiller høyt. Vil anbefale deg å kjøpe en forsterker, men hvis du ikke vil, kan du bare koble det rett på spilleren. Ingenting blir ødlagt.

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen
Det som er er at du ikke får utnyttet høytalerene maksimalt siden du kun skal ha de på spilleren. Spilleren må også jobbe mye for å drive høytalerne når du spiller høyt. Vil anbefale deg å kjøpe en forsterker, men hvis du ikke vil, kan du bare koble det rett på spilleren. Ingenting blir ødlagt.

 

Kunne ikke sagt det bedre Tommelom ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Blind

Har satt inn hele anlegget nå med 15 tommers sub, det er en utrolig god bass og lyd i bilen nå. Vurdere å legge ut bilder av det her, ble veldig pent, lagt litt arbeid i hvordan det har blitt seende ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...