Guest HUGO Posted August 23, 2004 Posted August 23, 2004 Har hatt 2 Sierrar med 4 sylinderet OHC motor og oljepeilepinnerøret har løsnet på begge to. Det jeg snakker om er røret du dytter peilepinnen nedi. Røret sitter ikke fast i hullet nede ved bunnpanna. Har noen erfaringer med dette? Eventuelt noen som vet hva jeg kan gjør for å få det til og sitte fast igjen? Det kjippe med dette er at det lekker ut litt olje siden det ikke er tett mellom hullet og røret
alibaba Posted August 23, 2004 Posted August 23, 2004 På min CVH lekker det såvidt olje fra festet til røret. Tåler Araldit noe særlig varme? x - RS Turbo S2
Guest HUGO Posted August 23, 2004 Posted August 23, 2004 loctite eller araldit pleier å hjelpe det.. bare gjør reint først Ok,takk for tipset...skal teste ut det. Merkelig at det ikke går ann og lage et rør som sitter fast
Guest ykarlsen Posted August 23, 2004 Posted August 23, 2004 På cosworth er det "skrudd" fast oppe med toppen.Men er det ikke en gummiforing dær nede??? Slik som på volvo???Må muligens gå i garagen en dag å sjekke......
Guest HUGO Posted August 24, 2004 Posted August 24, 2004 Skal teste hammeren på røret og se om det hjelper!
Hansa Posted August 24, 2004 Posted August 24, 2004 Ta ut røret og kakk en dor litt neddi røret (fra bunn) så du får utvida det litt. + locktite eller gjengetetting så burde det sitte.
Guest HUGO Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Det der hørtes ut som en super idè! Det skal jeg teste ut etter på. Skal gi rapport!
Guest HUGO Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Det funka som fa**! Hadde ikke loctite for hånden, men skal kjøpe litt...blir nok pottetett da. Takk for alle råd og tips. Endelig sitter det røret fast
Recommended Posts