Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har lenge sliti med at bilen har bruk/lekki opp mot 2 liter olje i uka. Tok en motorvask i dag for å sjekke hvor den lekker. Ser nå at det renner olje oppå girkassa :blink: (se bildet, bilen står på jekk derfor det renner innerst). Hvor kan dette komme fra egentlig? Kan det lekke såpass fra toppdekslet? Eller har noen no anna forslag?

Den lekker forresten bare når motoren går virker det som. Har sett det ut ifra olje sølet under bilen hvor jeg har stått parkert <_<

Er en DOCH motor.

Guest SieRRa
Posted
Har lenge sliti med at bilen har bruk/lekki opp mot 2 liter olje i uka. Tok en motorvask i dag for å sjekke hvor den lekker. Ser nå at det renner olje oppå girkassa :blink: (se bildet, bilen står på jekk derfor det renner innerst). Hvor kan dette komme fra egentlig? Kan det lekke såpass fra toppdekslet? Eller har noen no anna forslag?

Den lekker forresten bare når motoren går virker det som. Har sett det ut ifra olje sølet under bilen hvor jeg har stått parkert <_<

Er en DOCH motor.

Hatt samme problem , skift toppdekselpakningen så blir det bra vil jeg tro !

Koster ca 280kr hos for og bruker 10min på jobben selv.

Guest SIERRA_RS
Posted

ikkje tenk på å kjøpe på biltema,,,,,er ekstremt dårlig tilpasset

Posted

Og om noen skulle lure så mangla det 2-3 cm av toppdekselpakninga, aner ikke hvordan det kan ha skjedd men nå er det hvertfall tett. :D Og bilen tikker faktisk mye mindre :D