Jump to content

Sierra 85 mod


Guest Sierra_Tony

Recommended Posts

Guest Sierra_Tony

Heisann. jeg bar lurte på om det er vanskelig å bytte sideskjermen på en sierra??

 

folk sier at der er mye bedre å rette den ut enn å bytte!?!?!

 

Noen som har noe råd?

 

Mvh Tony

Link to comment
Share on other sites

Guest Jacp Racing

hei.

 

 

Vist det ikkje er store skadene på skjermen berre ein liten bulk så kan den like godt rettes ut.

 

Vist ikkje må du på med ny skjerm som du kan kjöpe på veng.no eller ta frå ein anna bil av samme type.

 

Det kan vere litt jobb med å få skjermene frå veng til å passe på bilen. Må kappes litt her og der.

Link to comment
Share on other sites

Guest pzycho

er det fremskjerm, eller bakskjerm?

 

om det er fremskjerm så er skjermene på ford er sveiset, og må tilpasses helt 100%, helst med fanger, grill, panser, dør eventuelle kanalskjørt.. så bør du skrue i noen selvborrende skruer rundtom, slik at skjermen står der den skal stå når du skal sveise den fast..

 

så om du ikke kan sveise, eller har litt ekstra teknisk innsikt, så er det en litt værre jobb :P

 

er det bakskjerm, må den nok rettes, da det er nesten umulig å få tak i ny bakskjerm..

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra_Tony

det er uheldigvis en fremskjerm.. huff.. ikkneo problem å skru el noe sånt.. men må bare finne en som passer rett på.. :P

 

men hva vil det koste sånn ca å få retta den da ?

Link to comment
Share on other sites

Guest pzycho

kommer helt an på "skadeomfanget".. sleng ut et bilde av skaden, så er det lettere å se, og mulig si en ca pris

Link to comment
Share on other sites

om man ikkje kan å sveise. so er poppnaglar ein god ting å feste me, når ein tar på ny skjerm.. eg bora opp sveisepunkta på skjermen som var gåen. Når eg tok på den nye la eg sikaflex under der det adde vore sica orginalt. so festa eg me poppnagla på samme plassene som det hadde vert sveisepunkt. brukte ck 2 timar på jobben.

mn ambefaler å kjøpe orginal skjerm fra ford den er betre passform på. tjukere metall å betre gruning en vreng skjermene. sjølv om vreng er ein del biligere. om det ikkje er store skadene en at det kan rettast. so slå ut bulken om det går mest mulig. So legg glassfibersarkel å legg til slutt vanlig sparkel på. bruk høvel til å pusse med det gir jemnaste overflate.

Link to comment
Share on other sites

Guest pzycho

For det første, så er ikke en sierra skjerm limt originalt.. den er kun sveist, og fuget.. for det andre så holder ikke popnagler så godt som sveis.. fremskjermene er en del av bærekonstruksjonen på en sierra..

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger

må si meg enig der skjermen er sveiset og ikke skrudd av en grunn...

 

holder selv på og bytter skjerm på en ohc nå.

er en del arbeid brukte en kveld bare på og rive av den gamle.

vil anbefale og rette om dette lar seg gjøre...

desverre kong krokan som tok min:(

Edited by slynger
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...