86cosworth Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 (edited) Har nå fått sammen alt, må bare feste boltene som går gjennom de store foringene. Hva har dere gjort der? Boltene som fulgte med er alt for korte, men dem som var der fra før passer. Men bare sånn for sikkerthets skyld. Den samleste dele av foringen skal fra undersiden og opp, altså, peke mot dørken? Får inn boltene, men jeg bare teiter og teiter og teiter, mens den plata som skal stå bolter gjennom og opp idørken ikke kommer seg helt opp til dørken.. ca 1 cm glipe slik at boltene ikke får tak.. **** sier bare jeg..!!! Edited May 7, 2007 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Samatron Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 (edited) du plasserer travesen under bilen å oppi der den CA skal være, fest "holdeplatene" litt slapt men slik at det holdes litt på plass. finn deg ett langt tynt skrujern. dytt dette oppi til du kjenner du bunner helt oppi setegulvet. så tar du ett tykkere gjør det samme. til slutt finner du deg en 10mm stang uten jenger å dytter oppi, da har du traversen der den skal være. mens stanga di er inni hullet, helt i bånn jekker du bakerst på den plata som ligger over foringa til bilen letter seg litt og du har bra ved vekt på foringa. så tar du den orginale skruen å skrur litt inn uten den tykke skiva. da får du dratt inn foringa litt. skru den ut igjenn og skru inn med skive. så 100nm.. hvis du forstod?? bare fordel at skruen er litt lengere, så jeg ville brukt den orginale hvis de er like ellers mye plass å gå på.. men da jeg kjøpte foringer fikk jeg ikke med ny skrue, er det samme tykkelse på partiet som ligger gjennom stålhylsa? Edited May 6, 2007 by Samatron
86cosworth Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 har fått i boltene, men er sjukt tungt å teite opp. Men med det du skriver så mener du at jeg skal først sette på plass "holdeplata" litt slapt. Jekker med jekken bakerst på "holdeplata" ( med boltene eller med foringen?? ) Deretter skrur jeg i boltene uten skive, tar den ut igjen og setter jeg i bolten med skive.. da skal det gå? hmmm.. Det fulgte bolter med ja.. samme tykkelse som org. men en go del kortere.. Har du et bilde av den store foringen din før den ble montert? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Samatron Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 den spisse delen av foringen skal være opp. du må ikke dra hvis det går treigt, da har du kansje ikke enta jengene på rett måte, derfor du burde dra litt uten skive, da får da dratt litt til på foringa slik at du entrer onkelig med skive på. men det kan være litt tungt å dra til foringa. jeg strammer ganske hart en gang slakker å drar til 100nm.. jekke bakerst på halmånen ja, men legg over en trebit så du får fordelt vekta litt å ikke bøyer plata..
86cosworth Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 jeg entra jengene.. kunne skru med fingrene til jeg kom til foringen om du skjønner.. Men jeg får gjøre ett forsøk litt seinere da slik som du forklarer... men I'll be back 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
86cosworth Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 Fytti **** i ****** !!!! Ikke **** om jeg får det til!! Må traversen være av resten av bakakslingen eller?? Synst det vrir seg samma **** jeg!! Sorry alle "*" , men nå er jeg oppgitt! 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Samatron Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 glemte å skrive at det kan være et lurt triks å legge bakstillina på en planke så du jekker den faltt oppover..
86cosworth Posted May 7, 2007 Author Posted May 7, 2007 takk for hjelpen Samatron! Blir lenge til neste gang jeg skal gjøre det ! 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Samatron Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 håper at jeg var til hjelp.. går mye lettere andre gangen forresten..
Recommended Posts