Guest FordPower Posted September 12, 2004 Posted September 12, 2004 Hva vil lønne seg... kit eller lage selv... i forhold til pris og sånt er jo det å lage selv billigst Har en 1989 Sierra 2,9i GL V6 Hva skal jeg gjøre? Noen tips???
alibaba Posted September 12, 2004 Posted September 12, 2004 Å betale 800kr for en kaldluftslange og en monteringsanvisning er mildt sagt bortkastet. Finn målene på stussen du skal montere på, samt hvilken størrelse på filter du har plass til og finn dette filteret på www.knfilter.com. Der har de en lang liste på universalfiltre. Gir du nummeret på dette filteret til kollevold bestiller de det til deg. De skaffer alle KN filter. Jeg kjøpte mitt til 500kr. Kittet kostet 1300. x - RS Turbo S2
Guest FordPower Posted September 12, 2004 Posted September 12, 2004 Jeg har jo to stusser ser du... De er på 60mm hver.... Så får jeg tak i to slanger.... si at de er 70mm utvendig da... og så skal jeg bestille 2 filtre på 70mm da? eller?
alibaba Posted September 12, 2004 Posted September 12, 2004 Du kan bruke de slagene du har og kjøpe to filtre på 60mm innvendig (hvis slagene er 60mm innvedig). Du skaffer også to rørbiter (60mm utvendig) som du skjøter med. Universale filtre har myk stuss og må festes rundt noe hardt. Det er lurt å plassere filtrene bort fra motoren, så de slagene du har ser fine ut til det formålet. x - RS Turbo S2
Guest FordPower Posted September 12, 2004 Posted September 12, 2004 Men filtrene må jo festes på noe så de ikke henger og slenger... Luftslangene er ikke akkurat de stiveste slangene ....Åsså er de så lange.... Tips? Skal jeg lage festebraketter eller ?
alibaba Posted September 13, 2004 Posted September 13, 2004 At slangene er lange er bra, for da kan du plassere filtrene optimalt. Hvordan du fester de finner du ut av, strips f.eks. x - RS Turbo S2
Recommended Posts