Jump to content

senkefjærer

Recommended Posts

Guest Woodpile
Posted

Hadde bestilt fjærer til mondeoen med 50/40 senking. Fikk nettopp beskjed om at det var opptil 8 ukers leveringstid :wacko:

Har nå mere eller mindre gitt opp å få tak i fjærer. Har ring til x antall butikker. Noen som vet hvor jeg kan få tak i fjærene? Er knekt den jeg har fremme på h side (ikke kjøp Jamex) Så bilen er skeiv i fronten og ikke god å kjøre med. Virker som en umulig oppgave å få tak i fjærene. Har du tips eller link, til noen som har, så gi beskjed. Begynner å bli passe lei hele opplegget :angry: :angry:

Guest Glesaaen Racing
Posted

Vet at Xtremecar har Jamex 55/40 på lager, men skal du ikke ha Jamex så veit ikke jeg... Trur ikke de er noe dårligere enn noe annet men...

Guest Woodpile
Posted (edited)

Har hatt en del biler med senking. Er etter egen erfaring, at jeg ikke kjører med Jamex lenger. På 240 turboen så røk framfjærene 2 ganger. Brukte da gule justerbare koni. Bilen var også veldig mjuk å kjøre. Vet ikke hva andre mener,men min erfaring er at dette er tyggegummi fjærer :lol: Funket også veldig dårlig på sirævaen, som føltes som en vannseng.. Har nå etter intens jakt fått tak i senking 50/40. Problemet er at man da bør bytte, til kortere dempere. Dette har jeg ikke funnet utenom komplette sett til 7-8 tusen kroner. Så kjøper da Gule justerbare koni og strammer de maks opp. Holder ihvertfall lengre en orginale gass dempere. Ellers så er min erfaring at Cobra og H&R fjærer definitivt leverer hva de lover. Har nå Jamex på mondeoen, og når fjæra fremme er ryki og bilen har seget noe j... bak så gir det meg kalde gufs fra fortiden, ang problemer med disse fjærene. Men som sagt, dette er egne erfaringer. Kan kansje ha noe med hard kjørestil he he

Edited by Woodpile
Guest Woodpile
Posted (edited)

Nå har jeg vært inne på senk.no

Litt usikker men regner med at jeg går for dette oppsettet. noen som har erfaringer?

Eventuelt legg ut et bilde av hvordan det blir med dette settet. Det geniale er at jeg får kortere dempere, og dermed mye bedre kjørekomfort :rolleyes:

http://senk.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10...Back=WA_Katalog[P]ASP=6760[O]Type=Ford[O]Model=Mondeo[O]Year=1997[O]Klasse=03

Edited by Woodpile