Jump to content

Noen spørsmål

Recommended Posts

Posted

Hei hei folkens

Driver og lurer på å ha et ekstra betteri i bagasjeromet ...noen som har tips om dette hvordan og hva osv???

Åsså va det dette med innestengt bass i sedan da..har en 95 mondeo som eg er redd for å få veldi innestengt bass i..hvordan ungår eg dette?

Lurer på to saftige bass porter ned i bagasjerommet for å få lyden inn eller lage to hull og sette høyttalergrill over...andre tips motas med takk!

Mvh Erik W

98 mod Mondeo

Posted

Gikk litt fort i svingene her (og ny pc så uvant å gå fra stasjonær til bærbar)

Men er en 95 mod ja...

Guest Techpoint
Posted

Heisann ErikW

Nå skal jeg prøve å forklare dette litt for deg da :)

Jeg har batteriet bak, og dette har jeg montert bak lykta på venstre side, for her er det litt plass til sånnt, har tidligere brukt en batteriboks til å ha dette oppi, men nå skal jeg lage en kasse der selv pga anlegget.. Batteriboksen får du kjøpt på biltema, og av batteri så anbefaler jeg Maxxima 900.

Innestengt bass, tja, altså lyden er der, og jeg hadde ingen problemer med det slik den var orginalt, men for å få enda mer bass inn i kupeen så skal du dra bort plata på hattehylla, og der ser du en firkant som er punktsveiset, ser litt sånn ut hvertfall, og denne er ca 70x25cm, denne kan du kappe ut med en baufil eller karosserisag om du har dette tilgjengelig. Dette hjelper mye..

Noen form for bassporter eller hull er ikke nødvendig da egentlig, da kan du bare legge over plata igjen. Så ser det orginalt ut.. Er du ikke fornøyd med dette så kan du eventuellt kappe ett hull i plata og lage noe med gitter der eller trekke den med høyttaler-frontstoff. Og ikke bruke bassrefleksporter til dette.

Noe mer du lurer på angående anlegg i mondeo så er det bare å spørre :)

Posted

Hei igjen

Vel da var subber kjøpt inn men vet ikke hvor stor kasse eg må ha, er noen boschmann 10" kjøpt på clas ohlson.Virker solide og til grei pris.

Fulgte ikke papirer med :( :blink:

Så tips motas med takk :)

Så kjøpte eg met et frontsett som eg ikke huske navnet på i farta men var med egen forsterker og greier og greier. 6 1/2", hvordan får eg dette til å henge i den bilen???

Mvh Erik W

Som nå bare mangler kasse og hattehylle pynt eller bedre frontsett

Posted

Boschman fra clas ohlson ja.... Det spørs vel om det i det hele tatt er noe vits i å montere de... men men, det hjelper kanskje litt.

Når det gjelder kasse til de elementene, så vet ikke jeg, men har du no data på de, så kan jeg regne det ut B)

• 3 months later...
Guest aNTILooP
Posted
Hei hei folkens

Driver og lurer på å ha et ekstra betteri i bagasjeromet ...noen som har tips om dette hvordan og hva osv???

Åsså va det dette med innestengt bass i sedan da..har en 95 mondeo som eg er redd for å få veldi innestengt bass i..hvordan ungår eg dette?

Lurer på to saftige bass porter ned i bagasjerommet for å få lyden inn eller lage to hull og sette høyttalergrill over...andre tips motas med takk!

Mvh Erik W

98 mod Mondeo