Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg driver akuratt nå og bytter til senke fjører på bilen...jeg løsna dempern fra spindelen og i toppen av dempertårent. Fjøra og dempern er løs og bærebrua er i bånn, men enda mangler det 20cm i toppen for at jeg skal få vippa ut dempern og fjøra av spindelen. Jeg prøvde og lese guiden til HUGO men får det enda ikke til, hva er trikset der?

Edited by Boosti
Guest oldfordsneverdie
Posted

la frjærbeinet sitte igjen i toppen.dra dempern løs fra spindel først.deretter løsner du i toppen å tar ut fjærbeinet..vi snakker spett å godvilje.

Posted
la frjærbeinet sitte igjen i toppen.dra dempern løs fra spindel først.deretter løsner du i toppen å tar ut fjærbeinet..vi snakker spett å godvilje.

Har prøvd det også, men enda er det noen cm før fjerbeinet hopper ut av spindelen. Men skal prøve med litt mer makt i dag :rolleyes:

Posted

skru løs 3turn på toppen av demperen - ta UT skruen som holder spindelen til demperen - slå en sett meisel i sporet så det åpner seg litt - ta av styrestaget - ta av stab stag koblingene - så er det bare og bruke vekta på spettet ...

Guest HUGO
Posted

Det er latterlig trangt og det kan være lurt ha med en medhjelper. Særlig når du skal ha det på plass igjen for da må du dytte ned samtidig som du skal lirke støtdemperen på plass.

En mulighet er å løsne spindelen i bånn slik at du kan ta ut hele fjærbeinet med spindelen. Skal du gjøre dette må du også løsne drivakselen og den sitter som regel altfor godt fast. Jeg fikk den ikke løs.

Posted (edited)

Fikk ut fjærbeinet nå...det måtte bare til en større hammer og litt mer kraft på spette, så hoppa driten ut av spindelen ^_^

Takk for svar og tips ;)

Edited by Boosti