Guest escorten Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 hei..den helsikkens bilen begynner å plage noe sykt!! har oljelekkasje og startproblemer + at fløyten er defekt nå. Hvordan er det med startmotoren til disse bilene?? vanskelig å skifte? dyrt? holdbarhet? Har oljelekkasje på denne oxo.. nede et eller annet plass!Vanskelig å finne. Verkstedet sa at bunnpluggen var ødelagt, de skiftet den og Eu-godkjente den!(forrige eier) Kjøpte denne rett etter Eu-godkjenningen men nå drypper den like mye. vanskelig å se hvor det kommer fra, men masse olje samler seg oppå bunndekselet som beskytter reimene. På høyre side, under bunnpannen! ser ut som masse olje kommer borti akselen som derettes sprutes nedover langs kanalen på bilen! Mistenker at det er pakningen på bunnpannen!? Høres det fornuftig ut? Mutrene langs bunnpannen var løse, fikk strammet mesteparten av den men ikke alle! Kommer ikke til de siste mutrene! Det lekker et eller annet sted på høyre siden! er ingen lekkasje opp i motorrommet så må være nede et sted! Noen som kan forteller meg hvor lekkasjen finner sted??hver gang jeg parkere bilene finner jeg 4-6 store dråper langs sporet jeg har kjørt i! Er det forresten en stor jobb å bytte bunnpanne på denne? hva må demonteres? Har ca etterfylt 10 liter olje på 15000km. Også streiket jo fløyten igår! Hvorfor det? Hva er det som er defekt? Bilen er escort 98mod, kombi, 1.4->75HK, gått 130 000km. Uff...ble litt mye dette her, men kan noen hjelpe meg??
tuszi Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 høres ut som simringen på veiva di er gåen, og di siste skruene sitter vel mot girkassa tenker jeg. fløyta kan du skjekke om rele slår inn. eventuelt legge opp ny jording til den. simringen sitter bak reimhjulet så må av med disse. er mye lekasje på slike simringer.
Guest escorten Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Er det mye arbeid med å bytte denne? du tror altså at det bare denne som er årsaken til lekkasjen?
tuszi Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 du sa jo det kom ved beskyttelses dekslet og ja da tror jeg det er den, men er vel ikke så veldig mye problem å bytte men tar litt tid. må jo løsne reimer og det som er og stille dette inn igjen etterpå
Guest twoface Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 Startmotoren er 3 bolter (13mm tror jeg) rimelig greit å komme til, så er det ledningene. MEN sjekk om jord er ok og om plusskabel fra batteri er 100% før du bytter. Var veldig plaget med min tidligere men etter jeg byttet + ledningen fra batteriet og renset/strammet til de andre boltene var alt ok.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now