Jump to content

Lakkering av alufelger?


Guest Ford_V6

Recommended Posts

Guest Ford_V6

Hei!

 

Jeg har tenkt til å lakkere ett sett med alufelger, og da er det et par ting jeg lurer på.

 

Må jeg glassblåse dem, eller holder det å bruke sandpapir/våtslipepapir? Hvilken kornstørrelse må jeg i såfall bruke?

 

Hvilken grunning kan/må jeg bruke?

 

Noe mer jeg må gjøre, eller trenger?

 

 

Den ene felgen har noen sår i ekene. Er det bare å sparkle opp med vanlig sparkel? Før eller etter grunning?

 

 

 

På forhånd, takk! :)

Edited by Ford_V6
Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg har gjort det samme selv. Jeg slipte felgene med vanlig våtslipepapir. Ujevnheter sparklet jeg med Hagmans Microsparkel. Jeg bukte 200 papir før sparklinga og 400 med vann etter. Deretter grunnet jeg, lakkerte og dro på klarlakk. Har du store hakk skader bør du slipe med en maskin... Håper det var til hjelp?

Edited by Pålær`n

Gatebil.no

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
Syregrunning!

 

 

CA-primer?

 

Hei. Jeg har gjort det samme selv. Jeg slipte felgene med vanlig våtslipepapir. Ujevnheter sparklet jeg med Hagmans Microsparkel. Jeg bukte 200 papir før sparklinga og 400 med vann etter. Deretter grunnet jeg, lakkerte og dro på klarlakk. Har du store hakk skader bør du slipe med en maskin... Håper det var til hjelp?

 

 

Da får jeg prøve med sandpapir først.

 

Er ikke akkurat hakk, men heller som om noen har dunka på den med en bitteliten hammer sånn at det har blitt små søkk i overflaten.

 

 

Jeg får prøve. Blir det ikke bra får jeg bare gjøre det på nytt. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...