Guest Woodpile Posted June 16, 2007 Posted June 16, 2007 (edited) Oppdaget i for noen dager siden, at det knatrer som et maskingevær fra motoren når den drar tungt på girene. Var på ford i går og fikk byttet bankesensor. Men fikk først hentet bilen i dag. SÅ overraskende, har enda tenningsbank. På Kverneland bil fikk jeg beskjed, om at bilen var prøvekjørt og alt ok? Ikke fikk de noen feilkoder heller. Så hva gjør jeg nå? Er det noe annet en bankesensor som gjør at jeg får maskingevær knatring? Må ned til Kverneland bil og klage på Mandagen, Men må si, at jeg begynner å miste tilliten totalt Noen som har forslag?? Takker for svar. Håper det ikke er noe farlig å kjøre med. Edited June 16, 2007 by Woodpile
Guest Netprod Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Hmm, det hørtes nesten ut som samme problemet jeg har på min 2,5 v6.. jeg har en "tikke-lyd" som kommer når jeg har gasspådrag.. sier liksom tikk-tikk-tikk-tikk når jeg kjører.. høres utrolig godt når jeg kjører i byen med bygninger på begge sider.. var hos et verksted og spurte om han hadde noen formening om hva det kunne være, og han mente det kunne være en ventilløfter som hang, eller lekkasje på eksosmanifolden... jeg klarte å lokalisere lyden til bak motoren, mellom motoren og torpedoveggen..
Guest Woodpile Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Nei er definitivt ikke det. Når de kjørte diagnosen første gang så kom den bankesensoren opp. Har hatt en del trimma biler før med tenningsbank. og kjenner definitivt igjen den knatringen ved belastninger i bakker etc. Den lyden du nevner, hadde jeg på den gamle motoren, og den aviker ganske mye fra den lyden jeg har nå. Men takker for tipset. Noen som har flere ideer?
Guest Woodpile Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 Har nå vært nede på Ford. Viser seg at bankesensoren de satte inn er defekt Så en ny må bestilles fra Tyskland. Tar 14 dager. Helt utrolig, min fordømte uflaks.
bige Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 Har nå vært nede på Ford. Viser seg at bankesensoren de satte inn er defekt Så en ny må bestilles fra Tyskland. Tar 14 dager. Helt utrolig, min fordømte uflaks.hadde de vært litt servis minded - kunne de skaffet den på 3 dager - men da tjener de mindre på det .Jeg hadde ikke godtatt 14 dager :angry:
Guest Woodpile Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 noen som kan forklare hvor på motoren bankesensor og tomgangsregulatoren sitter? Har finni en delemotor. Takk for hjelpen
Fresh| Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 Verkstedet på kvernland bil er ikke av det beste. De gangene jeg har vært der med bilen føler jeg at de er ganske avvisende de som sitter bak skranken. Ikke klarer de å svare noe særlig på tekniske spørsmål heller. Derfor, hvis du får problemer med Ford'n din igjen bør du benytte Ford i kongsberg, Autopark. Forskjellen i service er som natt og dag. Prøv og du vil aldri bruke kvernland igjen.
Guest Woodpile Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 Takker for tipset. Skal gjøre det neste gang :-)
Recommended Posts