Jump to content

Recommended Posts

Posted

I dag da jeg var ute å kjørte, så merket jeg at bilen sporet vesentlig mere en den har gjort tidligere, og når jeg svinger til høyre i fart, så kjennes det nesten ut som bilen sklir bittelitt når jeg får litt rattomslag... Virker som om hjul/dempere eller noe kan være løst, men det er det ikke.... Skiftet for kort tid siden foringer, og bærekuler, og hadde forstillingskontroll etter det... Så nå skjønner jeg ikke helt hva det kan være, utenom hjullager kanskje. Kan det være de som er helt på tryne??

• 2 weeks later...
Posted

huff da..

Du må nesten bare sjekke at alt er på plass. :) Kan hende at ting ikke er strammet skikkelig eller er strammet slik de skal strammes. Foringer skal f.eks trekkes til når bilen står på bakken og ikke på jekk.

Boltene på stabstag/krengningshemmern i bakkant løsnet på bilen min engang, men det skranglet bare. Var bare å stramme dem. Det var også en bolt på bremsekalipperen som løsnet for meg engang. jeg hørte det slo når jeg bremsa. Var ikke værre enn å stramme den heller:)

Hvis ett hjullager har gått istykker så vil bilen være ganske ****** å kjøre hvis det er skikkelig dårlig. Da vil du kjenne at hjulet er skikkelig løst også.

Posted

Det var servotannstanga som var litt løs, så det hjalp å stramme boltene på den... men ny tannstang er på vei, da jeg fant ut at den jeg har er dårlig, slakk i noe ledd inni den....