Jump to content

Recommended Posts

Posted

lurte på hvilket batteri dere anbefaler til bilstereobruk og hvor man får tak i dem.. noen som har erfaringer med biltema sine? kan vær praktisk at de viser når de trenger å lades.. ser de selger gelebatteri der som er under halve prisen av andre tilsvarende.. takker å bukker fro alle svar :lol:

Posted

Hmm.

Kjøp store batteri. Gjerne 70 - 80 amp.

Hangkook og Vatra er steike gode, det vet jeg av erfaring.

Allt annet er bare bortkasta. Batteriet lades konstant når bilen går, så noen indikatorere er ikke vits.

Ford-avatar.jpg
Posted

så du har prøvd biltema sine? indikatorer kan jo være greit, ettersom jeg ofte bruker litt mer enn jeg lader(står en del i ro å bruker strømm) så da vet jeg nårti jeg kan sette batteriet på lading før jeg legger meg ;)

Posted

Hehe, har ikke testet noe fra biltema nei.

Legg opp tykkere strøm og jord fra dynamoen til batteriet, så lader du fortere.

Har ikke vært bortig at man har behov for batteri med indikator.

Om du har tenkt og svi opp hele batteriet på stillestånede spilling, skal du stå bra lenge i ro med meget høy musikk på.

Ett 70 amp batteri kan spille en god del timer på ett anlegg som suger 700w for og si det slik!

Ford-avatar.jpg
Guest twoface
Posted

Vil anbefale optima eller maxxima gelebatteri.. de funker!! tåler store påkjenninger over lang tid. føler du behov for indikasjon på spenning kan du jo bruke polsko med måler (fra stinger f.eks) eller målere montert i dasjen...