Jump to content

chip tuning

Recommended Posts

Posted

trenger chip tuning sett til 2.9i 1990 mod. Må dette monteres av fagfolk, eller fikser en det selv uten vansker. forskjellige merker. hvor og hva folkens?

Posted

jeg har en chip til sierra 2.9i 89mod .. finn nr på motorstyringa di, så skal jeg sjekke om den passer

Guest sierra_xr
Posted
trenger chip tuning sett til 2.9i 1990 mod. Må dette monteres av fagfolk, eller fikser en det selv uten vansker. forskjellige merker. hvor og hva folkens?

det er ikke noe særlig vits å chipe en bil uten turbo! <_< du vil ikke merke den helt store forskjellen, så det lønner seg ikke når du tenker på hva det koster å chipe i forhold til effektøkningen du får ut av det.

Guest ykarlsen
Posted
det er ikke noe særlig vits å chipe en bil uten turbo! <_< du vil ikke merke den helt store forskjellen, så det lønner seg ikke når du tenker på hva det koster å chipe i forhold til effektøkningen du får ut av det.

Vet ikke hvor mye det har å si på en ford da...

MEN: På min volvo 850 2,5 10V økte effekten 22hk med chip og bytte til 98okt. Effekten ble målt på rulla.

Så vil si at det finnes potesiale, men det er ikke like lett å få de store utslagene i effekt. Har hadd chip til sugemotorer som fikk bilen til å gå dårligere også.......

Guest sierra_xr
Posted

selfølgelig vil du få en liten effektøkning ved å montere chip. men eg mener at det ikke er hvert pengene når du ser det i forhold til hva du får igjen! ;) tviler på du vil få 22hk ekstra i ford`n ved å montere chip!? :huh:

Guest sierra_xr
Posted

beste veien å gå er nå turbo spør du meg. men det er jo lettere sagt enn gjort da... :blink: