Guest Ford_V6 Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 (edited) Hei! Jeg har en slags skarp kneppelyd i forstillinga. Merker den mest i humper, men også når jeg svinger, og en sjelden gang når jeg kjører i gang. Denne lyden kan også høres hvis jeg sparker til hjulet. Dvs at jeg står ved fronten av bilen...og sparker hjulet bakover hvis dere skjønner. Og den høres best hvis jeg treffer sånn ca i høyde med hjulnavet. Og i tillegg så "beveger" hjulet på andre siden seg når jeg sparker, nesten som om jeg skulle sparka rett på det. Jeg har bytta: bærearmer, endeledd, stab.stag foringer, og disse stab.stag. stagene. Det eneste som står igjen da, hvis ikke jeg tar feil, er fjærbenslagrene og tannstanga. Hva er det mest sannsynlige som kan lage denne lyden tror dere? Jeg sjekka prisen på bytte-tannstang hos Mekonomen, 7555 kroner...og da skulle det ikke forundra meg at det er den som er kaputt. På forhånd, takk! Edited July 9, 2007 by Ford_V6
HansenRS Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Har du lekkasje i tannstanga siden du vurderer å bytte den? Kontrollert servo-væske nivå?Hvordan er foringene på bærebruene?
Guest Ford_V6 Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Har finni ut hva det var nå. Det var fjærbenslageret på venstre side. Har kjent på det mens bilen har stått på bukker, og da har det virka tight og fint.Men jeg kjente på det i sted når bilen sto på hjula, og da kunne jeg vri den gummi'n på toppen av tårnet rundt med fingrene. Skrudde til, og borte ble lyden også. Nå holder de forhåpentligvis til jeg får kjøpt meg senkesett, og så bytter jeg dem i samme slengen.
Recommended Posts