Jump to content

Doch motor

Recommended Posts

Guest HinkY
Posted

har en Sierra 2.0 I clx med doch motor, har lyst på mere hester. tenkte på å montere turbo på DOCH motoren, og kjøre ca 0.5-0.7 bar i trykk, er det noen her på forumet som har erfaring med turbo på doch motor? er litt blank på doch motoren selv, så kanskje noen her kan hjelpe meg?

burde jeg bytte kam/topp og chippe den også? hvor mye hester vil jeg muligens få da?

Posted

lett å spreng sin motor hvis du montere turbo. har allerede gitt opp mitt prosjekt. sprenkte motoren. men får det nok til hvis du bruker mer tid og penger i den. stort plus med datasprut eller noe lignende.

med chipp øker du ikke mye. tror eg måtte betale vell 4000 for en liten chipp på vel 20 hesta som dem sa. orka ikke det. få noen til å plane toppen. og gjær den litt større. nye dyse, 300graders trimkam, effektannlegg, åpent filter. lite man kan gjære med doch.

Guest Dagfinn
Posted

tydeligvis ikke satsa nok her.... turbo på doch går vel helt greit om du passer på og få nok bensin..søk litt ppå forumet etter turbo doch så finner du svar...jeg personlig kan ikke fordra doch men turbo burde vel gå også på disse motorene

Guest HinkY
Posted

oki, jeg skjønner, jeg har jo en OHC, IS motor ståendes da, som er i orden, men er kanskje ikkeno særlig bedre å sette turbo eller å trimme den vell? greit å forhøre meg om disse DOCH motorene, beste hadde vært å bygd om Sedan'en min til en cosworth. men er redd det kan bli for dyrt, både når det gjelder forsikringer og ombygning, og innkjøp av deler! .