_ford Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Hei.Driver og vurderer og bytte diff på bilen min og har da noen spørsmål.Er det sperre på disse orginalt?Kunne godt tenkt meg at den spinner på beggehjula hehe. men hva er da mest økonomisk og effektivt og kjøpe/bruke fornoe bak der da? Og har litt lyst på ei bedre gir kasse for de orginale holder jo i eksakt 2timer med litt skikkeligkjøring. hva er da billigste alternativet?coswort kasse er det mulig???
Guest Sierraxr4x4 Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 cossie bakstilling passer sikkert fint på, girkasse til 2,9 24v passer sikkert å den skal nokk tåle en del
Fresh| Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Kom ikke scorpio'n bare med aut. kasse? Standar T9 eller MT75 går rett på 24v da bolt sirklen er den samme. Er jo i bunn og grunn samme blokka. Xr4'n din har sikkert T9 om du ikke har byttet den ut, prøv å få tak i MT75 fra 2,9 12v. Den er lettere og litt kraftigere.
_ford Posted August 11, 2007 Author Posted August 11, 2007 Kom ikke scorpio'n bare med aut. kasse? Standar T9 eller MT75 går rett på 24v da bolt sirklen er den samme. Er jo i bunn og grunn samme blokka. Xr4'n din har sikkert T9 om du ikke har byttet den ut, prøv å få tak i MT75 fra 2,9 12v. Den er lettere og litt kraftigere. Okay.men holder den noe serlig den da egentlig?Og hva kan jeg bruke bak vil ha skikkelig sperre?
Fresh| Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Skikkelig sperre? Tja da snakker vi Quafie eller no da. Men skal du ha sierra cossi sperre må du nok bytte til skivebremser og alt. Best å bytte hele baksillinga da. Vanlig scorpio kommer med diff brems orginalt, mener også at dette skal passe på sierran men om det går rett på den orginale xr4 bakstillinga di vet jeg ikke.
_ford Posted August 12, 2007 Author Posted August 12, 2007 Skikkelig sperre? Tja da snakker vi Quafie eller no da. Men skal du ha sierra cossi sperre må du nok bytte til skivebremser og alt. Best å bytte hele baksillinga da. Vanlig scorpio kommer med diff brems orginalt, mener også at dette skal passe på sierran men om det går rett på den orginale xr4 bakstillinga di vet jeg ikke. Men så var det at det skulle vere litt økonomisk og da;)Quaifie går ikke helt inn i planene der da.Så må bli fra noe anna som har sperre orginalt blir dyrt og kjøpe alt nytt.
cossie_storm Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 har sierra cosworth 4*4 understell hvis intr. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
_ford Posted August 13, 2007 Author Posted August 13, 2007 har sierra cosworth 4*4 understell hvis intr.Trenger jo bare bak da.Evt pris?
Recommended Posts