Jump to content

Tempraturen i motoren....

Recommended Posts

Guest Martin18
Posted

Er ikke så lenge siden jeg bytte tempraturføleren, på min sierra 91 2.0LI DOCH. Fordi den viseren som viser tempen i motoren, går helt til toppen når jeg starter bilen :wacko:

Noen som vet hva den kan være? Funka veldig dårlig å bytte tempføleren... Radiatorviftene sluttet også å funke, etter at dette sluttet å funke....

MVH Martin

Guest SieRRa
Posted
Ingen som vet noe?

Bytt giver , da det tydligvis er full jording=defekt måler!

Posted

høres ut som om det er full jording ja, og da går måleren til topps, temperaturføleren har ikkeno med det og gjøre.

Posted

Kan være defekt tempføler.. Den som er skrudd i blokken. Ihvertfall på min Sierra Cosworth 4x4.

Jeg byttet min men den var litt vanskelig å komme til, så mistet den i bakken noen ganger før jeg fikk den på plass. Da virket den ikke.. Nålen gikk bare rett opp bare jeg vridde om tenningen. Byttet den ENDA en gang, og nå virker den! Så prøv å bytte den hvis du har vært uheldig å miste den i bakken.

Viftene har ikke noe med denne føleren å gjøre. Da må du bytte termostaten på radiatoren eller sjekke sikringen på viftene :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Guest Martin18
Posted
høres ut som om det er full jording ja, og da går måleren til topps, temperaturføleren har ikkeno med det og gjøre.

Oki, skal se om jeg får gjort det. men den er jo så jæv....ig dyr. for den lille saken. må vente til jeg får lønning :P

• 2 weeks later...
Posted
Noen som veit kas sikring som går til viftene? doch motor 93 mod

30 A