Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det starter å riste i rattet når jeg svinger svake venstresvinger i ca 60-90 km/t.

Jeg må enten svinge skarpere eller rette opp, å da gir det seg med en gang.

Med større fart er det ikke like merkbart, virker som det er bedre desto mer belastning høyre fremhjul får.

Har vært under bilen med begge hjula i lufta å brukt litt muskler, men kjenner ingen slakke noen plasser.

I høyresvinger merker jeg ingen ting. Det er powerflex foringer runt om.

Er en 90 mod 4x4.

Posted

hadde samme problem , og det var sentreringsringen på felgen som ikke var der :)

Monterte denne og det ble helt fint.... irriterende enkelt

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted
kan også være slakke i tannstangen. I nylon ringen som sitter inne i snekka.

Er det mulig å kjenne slakken da eller ?

Tror egentlig ikke at det er sentreringsringen på felgen som er problemet. og heller ikke kast i skiva da den er helt fin å bremse med.

Posted

ja...bærekule eller endeledd....

Peder

Det starter å riste i rattet når jeg svinger svake venstresvinger i ca 60-90 km/t.

Jeg må enten svinge skarpere eller rette opp, å da gir det seg med en gang.

Med større fart er det ikke like merkbart, virker som det er bedre desto mer belastning høyre fremhjul får.

Har vært under bilen med begge hjula i lufta å brukt litt muskler, men kjenner ingen slakke noen plasser.

I høyresvinger merker jeg ingen ting. Det er powerflex foringer runt om.

Er en 90 mod 4x4.

Nå skal jeg spikke litt fliser her da....siden jeg har bygd opp litt erfaringer allerede...Det er ikke muskler det er snakk om når man feilsøker etter slakk og vibrasjoner...(skjønner hva du mener her assa...men)....det er om å gjøre å treffe de forskjellige frekvensene i risting i understellet, både når det gjelder kraft og hastighet...

EN fin måte å provosere fram slakk i endeledd er å sette en kjepp...eller et spett under hjulet når det er løftet ca 10 cm over bakken, og vippe på den slik at dempern synker litt sammen....hvis man har en kar....eller ikke...til å holde hele hånda over HELE endeleddet, som om man prøver å låse det...vil man kanskje kjenne slakk....hvis man ikke kjenner slakk...er det kanskje endeledd...samme metode der, men man har samme karen...eller ikke...til å vri på dekket...IKKE FELGEN!....bare små vridninger...skal ikke vri så tannstanga rører på seg....

Nok fra meg...klarer ikke sette punktum i dag...

peder

• 2 weeks later...
Posted

Hei har du funnet ut feilen??

Eg har samme bare at det er til høgre=)