Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

 

Driver og lager en liten handle liste til motoren min som skal overhales i vinter, og lurer på et par ting...

 

1. Skal ha komplett gr.a. pakningssett, men hvor mye inneholder det settet ? Alle o-ringer, sim-ringer, ventiltetninger osv?

Plenumspakning også? ( topp-pakningen osv vet jeg følger med altså )

 

2. Skal skifte alle lager i bunn, og noen sier at å skifte lager på veiv uten å slipe den er bortkastet. Hva skal org. mål være?

Og forsterka veivlager på Face Motorsport? -noe og satse på? Ellers er det noen som vet hvem som sliper veiv?

Jeg har heller ingen planer om å hente ut mer en 300 ærlige hk en gang i tiden, men kan veivlager med 360' smøring lønne seg for det?

 

3. Hvor får jeg kjøpt kryssbolter til org. stempler? Og er desse nødvendige og skifte?

 

4. Er litt skjørtebank, noe som sies og være normalt siden stemplene er litt mer ovale en runde, men kan noe gjøres uten og skifte stempler?

 

5. Noen som har erfaring og dele som BØR gjøres eller som IKKE BØR gjøres?

 

 

Dette er en 2wd motor, 205 blokk og rød topp og er så og si original..

 

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted
der jeg jobber sliper vi veiv men det er i larvik veit ikke hvor du bor

 

bor på vestlandet, men går jo an til å sende i posten. Hva koster det for sliping?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)

kommer helt ann på. kan skjekke i dag eventuelt :)

 

tror du skal ringe 33141850 mellom 0730 og 1530 for å forhøre deg

Edited by tuszi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...