Guest ja9^ Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 Hei Jeg har tatt å fjerna absolutt alt som lå inni katalysatoren fordi det løsnet hele tiden. Jeg trodde at effekten ville gå ganske bra opp etter dette men jeg føler at bilen har blitt noe slappere.. Det føles og hørest kansje ut som det er for lite motstand i anlegget, kan det ha noe å si? vil det være mye bedre å bytte katalysator "boksen" med et rør? Håper noen har noen bra å svar og tips Mvh
Guest Boondocks Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 Er vel sånn at en bil uten turbo må ha litt motstand i annlegget? eller gjelder det bare gamle biler som mustanger og sånn? mener å ha hørt det et sted..
Guest ja9^ Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 Racing katalysator? mye koster no slikt da? en katalysator (som bare minsker effekten ) er ikke det jeg prioritere penga mine på akkurat nå men åpen for forslag
Guest FordPower Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 Racingkatalysator koster 2 høvdinger... Bilen blir jo ikke godkjent uten...
Guest 2.0Fordsierra Posted October 26, 2004 Posted October 26, 2004 Er vel sånn at en bil uten turbo må ha litt motstand i annlegget? eller gjelder det bare gamle biler som mustanger og sånn? mener å ha hørt det et sted.. en sugemotor må ha motstand, det stemmer, velger du feks 3" rør under så vil det være for stort for feks sierra 2.0is osv..max er vel 2.5"?..mener å ha hørt det..
cossie_storm Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 motstand er viktig Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Bust Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 er vel ikke motstanden i seg sjøl som er problemet. Hvis samme mengde luft skal strømme gjennom et grovt som et tynt rør så må den strømme saktere, og strømmer den saktere "suger" den ikke ut eksosen fra sylinderen like godt, mulig det blir mer turbulens også hvis jeg husker riktig
Guest ja9^ Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 ..det vil si at et rør istedet for "boksen" vil være bedre? takk for svar
Guest Bust Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 mener fortsatt at det blir missvisende å snakke om at det er "motstanden" som gjør det. På høyt turtall går det selvfølgelig mer eksos gjennom røret og den får stor nok fart selv om røret er grovt. På lavt turtall er det en fordel med tynt rør for at gassen skal få stor nok hastighet. Med turbo kan det gå mye luft igjennom motoren selv på lavt turtall slik at de takler grovere rør. Samme er tilfelle på inntakssida, hvis du har gasser med stor venturi får lufta på vei inn for lav fart på lavt turtall til å fylle sylindrene godt til at momentet kan bli bra, mens på høyt turtall funker det bra med stor gasser på liten motor. DGA gasseren har to spield og bare et av dem er åpent når du gir lite gass, og dermed blir det bra moment både på høye og lave turtall
Guest ja9^ Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Jeg tror faktisk det er slik jackpot sier.. når jeg passerer 4k rpm så rykker det solid ifra men jeg synes den har blitt dauere sånn ellers.. dvs lavere turtall. men for se da hva det blir til takk for svar
96mondeo4x4 Posted December 29, 2004 Posted December 29, 2004 Har forøvrig blitt fortalt at ford har veldig gode katalysatorer....DVS lite effekt tap på standardkat'en.. Trur cat'en i forden "stjeler" kun 2HK eller.no og skulle du ha en cat som tok mindre...ble det DYRT!! Så av tuningsteder at det var bedre å bruke pengene på anent, enn å bytte kat'en 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now