Guest Nakkeru Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Har lyst til å høvle toppen litt på BOA motoren min så lurte på om noen vet hvor mye som er passe og ta, eller om dette er lurt i det heletatt?
BR Racing V6 Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 hei, har prøvd å finne ut av dette.,men det ser ut som det ikke er det beste å gjøre ,med tanke på kamdrev.kjede. men noen sier det går med å ta 1mm.uten prob. men det vil jeg finne ut av før jeg ville ha gjort. også med tanke på ventil lommene i stempla. mulig det må freses litt der og for klaring. har ikke fått bynt på noe slik testing enda. så får ikke gitt deg noe exact svar. jeg har dog toppakninger som er 1.35mm tykke mot 1.40mm orginale. disse vil øke kompen bittelitt. kansje fra 9,7:1 til 9,8 planet 0,5mm mener jeg bør gå fint med en slik pakning. da er du over 10,tallet. må regne ut med væskefylle kammeret. vanskelig å regne ut på disse motorenen. org stemplet går over blokka. med 0.4mm toppakningen orginalt er 1.40mm klemt. stemplet har komp høyde på 39mm. og stemplet er 6mm innover med 39mm komphøyde. før den er nedreiet 0.80mm ned og til midten av stemplet. hadde stemplet vært flat 39mm hele veien ville kompen vært rundt 10.5:1. dette får jeg snart svar på.siden jeg har bestilt kattalogen på denne motoren fra formula 5000, 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
kai-f250 Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 ikke lurt... på en v motor er d lite smart å høvle topene...blir feil med innsuget så du får det ikke tett.er vertfall det på v8ere..sett mangen som har gjort det..og enda opp med og måtte kjøpe nye topper 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
cossiegranada Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 ikke lurt... på en v motor er d lite smart å høvle topene...blir feil med innsuget så du får det ikke tett.er vertfall det på v8ere..sett mangen som har gjort det..og enda opp med og måtte kjøpe nye topper Har du sett oppbygninga av en 24v? Er ikke ett slikt innsug som v8, eller standard v6 på disse!!Men som sagt over... Kamkjedet og klaring mellom ventiler, og stempel som er tema. Og evt problem.
Guest Nakkeru Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Har du sett oppbygninga av en 24v? Er ikke ett slikt innsug som v8, eller standard v6 på disse!!Men som sagt over... Kamkjedet og klaring mellom ventiler, og stempel som er tema. Og evt problem. Men han har ett poeng der... for det vil flytte seg... men skal ha adaptorplate uansett da,for skal ha på BOB insug
cossiegranada Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Men han har ett poeng der... for det vil flytte seg... men skal ha adaptorplate uansett da,for skal ha på BOB insug men ikke så stort problem som vanlig v6
BR Racing V6 Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Jeg har lest et retro Ford magazine. som omhandlet 24v boa. og leste om plansliping. toppene kunne planes hvertfall 0.5mm uten problemenr. det øket ikke kompen så veldig mye heller. så nesten ikke hvits i. må vel opp på en 1mm før det hjelper. for å få glede. bør vel ha en 10.5:1 i grunncomp, fra org 9.7:1 noen som har en exact CC av et boa forbrenningskammer? resten vet jeg. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now