Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ford Sierra 2.0GL 1984mod 5 dørs

Km 240 000

Farge brun/rød-aktig

Manuell 5 gir

En liten raritet av en Sierra, en 1984 mod som har skivebremser foran og bak. Samme bremser som senere kom på xr4x4. Denne bilen har også orginale (!) ABS bremser noe som ikke akkurat var vanlig på denne tiden og som har vært ekstra utstyr på alle senere sierra'r bortsett fra Cosworth. Står et klistremerke i bakruta som sier "Hold avstand, jeg har ABS bremser" :) ABS pumpa funker og går men jeg mistenker en hjulsensor for å være defekt eller har for mye rusk på seg fordi lampa til ABS funksjonen lyser og da slår den ikke inn dersom en av hjulene låser seg. Forgassern er nyoverhalt av Kjell Bymann som driver Forgasser service i Drøbak, så den gikk akkurat ned fra 2,5 liter på mila til 0,9. Det er ingen racer bil akkurat men den bringer deg fra A-B, en grei bruksbil som også har drar i rette enden nå som vintern og snøen kommer :) Interiøret er meget pent og helt, har turteller, XR4i varsellamper og innvendig elektrisk åpning av bakluka.

Bilen er nok litt blankere på bildene enn i virkeligheten, har akkurat vasket den og det skinner ifra takbelysningen. Er eu godkjent til Juni 2008, nytt eksos anlegg fra fremre potte og bakover. Litt rust her og der som f.eks nederst på fremdørene, på hjulbuen bak og noe på bakluka. En grei bil som er i OK stand og som bør vare over vintern, en bil som jeg selv kjøpte for ikke så lenge siden med den hensikt å bruke den fra A-B og kun frem til neste EU godkjenning. Har derfor ikke påkostet bilen noenting bortsett fra forgassern. Den fungerer greit, bremser og håndbrekk fungerer, noe oljesvetting fra motor, litt sliten clutch, ene hengslet til panseret (venstre side) er desverre defekt men har ingenting å si når panser er lukket igjen, bare være obs på det når man skal lukke igjen panseret. Fin for rust under og på kanaler. Bilen står nå på vanlige stålfelger med vinterdekk på med IS kapsler.

Selges pga fått meg 4x4 og har ikke plass til denne sierra'n lenger.

Så denne bilen må raskt bort nå selges for 8000 kr, er også åpen for bud.

Står i Buskerud, skotselv

91676894

DSC01326.jpg

DSC01330.jpg

DSC01328.jpg

DSC01327.jpg

DSC01325.jpg

DSC01337.jpg

DSC01347.jpg

DSC01346.jpg

DSC01345.jpg

DSC01344.jpg

DSC01343.jpg

DSC01335.jpg

DSC01333.jpg

Edited by Fresh|
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...