Jump to content

Ø.K. Dobbel gasser til 2.0 taunus


Hansa

Recommended Posts

Noen som har en fungerende forgasser til en 2.0 taunus?

Er en automat (hvis det har noe å si). Og motoren er fra en granada..

 

Gassern som står på nå (dobbel 2tinns weber) får jeg kun gitt halv gass med pga for lite vandring på wiren. :(

Er no stag å greier i forbindelse med kickdown-wiren.

 

Samma om det er automatisk eller manuel choke. Bare det funker.

 

hansa82@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

hvorfor tror du å bytte gasser løser problemet hvis wieren din er feil elr defekt? har forøvrig weber 32/36 med automatchoke for salg... mvh S.L 90739220

 

Tror ikke det løser det problemet, men kanskje det løser problemet med kaldstart... Pga at jeg ikke har fungerende choke nå. :P

 

Tror jeg må bygge om på det staget for å få mere vandring.

Bilen er orginalt en 1.6, så mulig det er no hjemmemekk tilpassning.

 

DSC01292Large.jpg

 

DSC01291Large.jpg

Edited by Hansa
Link to comment
Share on other sites

Litt på vaklende grunn her ,men det ser ut som om du mangler 1 wire til speederen

 

Om du bytter de 2 membranerne på denne forgasseren og dysene har du nesten "ny" forgasser

Sikker bare en justering sak på choken på forgasseren

Legger opp chock justering fra GRANADA 2.0l FRA EN WEBER 2V 2 trinns Forøvrig samme forgasser du ar lagt opp bilder av

 

NB!

Det øverste spjelden er chok spjeld

 

på en 2 trinns åpner det ene først og rundt halv speed åpner det andre spjeldet på samme akse

 

MEN En dobbel WEBER åpner begge speeder spjeldene i bunnen av forgasserer samtidig

 

PS!

Du burde kjøpe deg en forgasserrens på boks og sprayet innsuget men motor gjikk ;)

 

Egil

Link to comment
Share on other sites

mangler da ingen wier her. sitter der den ene wieren som skal sitte der. choken er automatchoke (som de fleste av disse gasserne har;hvis du ikke har brukt gasser fra en opel elr noe anna drit da..). og den justeres ved å løsne de 3små skruene rundt choke klokka og vri huset/klokka framover elr bakover (lønner seg å skru opp klokka og gjøre reint inni der først,pleier å væra litt dritt fra kjølevannet inni der) lykke til... :rolleyes:

 

 

 

 

 

.

Litt på vaklende grunn her ,men det ser ut som om du mangler 1 wire til speederen

 

Om du bytter de 2 membranerne på denne forgasseren og dysene har du nesten "ny" forgasser

Sikker bare en justering sak på choken på forgasseren

Legger opp chock justering fra GRANADA 2.0l FRA EN WEBER 2V 2 trinns Forøvrig samme forgasser du ar lagt opp bilder av

 

NB!

Det øverste spjelden er chok spjeld

 

på en 2 trinns åpner det ene først og rundt halv speed åpner det andre spjeldet på samme akse

 

MEN En dobbel WEBER åpner begge speeder spjeldene i bunnen av forgasserer samtidig

 

PS!

Du burde kjøpe deg en forgasserrens på boks og sprayet innsuget men motor gjikk ;)

 

Egil

Link to comment
Share on other sites

mangler da ingen wier her. sitter der den ene wieren som skal sitte der. :rolleyes: .

,med tanke på wiren , alle fordene fra 1965, jeg har hatt sitter gass kabel montert fra toppen av motor ,

Stusset litt plaseringen her i denne tråden

 

Håper du finner en løsning på det likevell :)

Edited by Egil
Link to comment
Share on other sites

Plukka istykker choken på gasseren nå, og det var en aksling som var rusta som laga treghet..

Skal sette sammen nå, men hvor stram skal fjøra på choken være? (den som er inni vannhuset)

den fjæra er ei termostat fjær den skal sette i midt sporet på den bevegelige armen inni choke delen på forgasseren

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...