Jump to content

hvordan skifte gear kule på si

Recommended Posts

Guest johanness1
Posted

Som topic sier, hvordan skifter man gear kule på mondeo si sport 94

Den er ikke som "vanlig" mondeo som du skrur med gjenger, men det eren form for et slags beskytelse i plastikk.

Dette er modellen som du drar opp når du skal ha den i reverse.

Håper noen kan hjelpe meg siden da gear kula me sitter helt løst og det er ikke noe moro og kjøre med!

mvh johanness1

Posted

Var faktisk og snakka med ford om bytte av girkule på min mk2, og det var visst ikke noe man ville gi seg ut på.

Man måtte visst bytte utløservaier til revers og slik. Det var ikke bare bare. De anbefalte meg og ikke bytte.

Ford-avatar.jpg
Guest johanness1
Posted

ehhh, for og si det slikt, så er gear kula me løs.. hva skal jeg gjøre, noe jeg kan gjøre for og få den sitte!

Posted (edited)
Var faktisk og snakka med ford om bytte av girkule på min mk2, og det var visst ikke noe man ville gi seg ut på.

Man måtte visst bytte utløservaier til revers og slik. Det var ikke bare bare. De anbefalte meg og ikke bytte.

Det var rart....har selv hatt av kula på mk2 flere ganger. Skaff deg bare ei kule som er åpen under, så reversgreia passer oppi.

Og girkula på si er helt lik som på alle andre mondeo mk1, det er bare og skru den av. Men det kan hende selve kula har løsna

fra platikkfeste inni, så det er defor den bare snurrer rundt...

Edited by Boosti
Posted (edited)

Såpass. Kanskje jeg skal prøve meg på det da :P

Den orginale kulen er jo så firkantig og vondt og holde i over lengre tid :P

Edited by MrNilsen1
Ford-avatar.jpg
Posted
Såpass. Kanskje jeg skal prøve meg på det da :P

Jeg har bytta til en fra den siste mk2 giah`n....den er sølvfarga, med svartfelt på toppen og hvit skrift.

Guest johanness1
Posted

Det er et plast feste inne i der, som går rundt og rundt, men når jeg tar av den, så virker det som stanga er delt i 2.

hvis det er noen som har bilder, så gjerne legg ut!

Guest mazdafun
Posted

Skal man holde i den i lenger tid enn det tar å gire? :blink: alltid brukt min i max 3sek av gangen jeg. Ved gear-skifte vettu.. :rolleyes:

• 2 weeks later...
Guest johanness1
Posted

Veldig kjekt og lene handa på når du står i kø,ellers så bruker jeg bare gear spaken i 1-3 sec. kommer an på hvor fort jeg skal gire