Guest Bainator Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Har lakkert bil.Skal til med noe jeg aldri har prøvd før, nemlig flakes. Tenkte jeg skulle gjøre det sånn:1. Sandpapirlag med flakes2. Mellompussing3. 2 nye lag med klarlakk Er det sånn det burde gjøres eller burde jeg satse på: 1. sandpairlag med vanlig klarlakk2. flakeslag3. mellompussing4. to nye lag med klarlakk
_ford Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Har lakkert bil.Skal til med noe jeg aldri har prøvd før, nemlig flakes. Tenkte jeg skulle gjøre det sånn:1. Sandpapirlag med flakes2. Mellompussing3. 2 nye lag med klarlakk Er det sånn det burde gjøres eller burde jeg satse på: 1. sandpairlag med vanlig klarlakk2. flakeslag3. mellompussing4. to nye lag med klarlakk Hvist du skal få dette bra matter du bare bilen.1.Først legger du et tynt heftlag med klarlakk2.Så et Lag med flakes,fyldig med flyt så du får druknet flaksen skikkelig så vent ca 30min til det er skikkelig tørt og flaksen har lagt seg skikkelig.Husk og sprøyt så du ikke får sig da er helvete løs hehe.3.Så legger du 2-3 lag over evt til det dekker flaksen avhengig av størrelse på flakes.Husk avlufting ca10min eller som produsent anbefaler.4.Vist det blir mye klarlakk så blir det jo til slutt "appelsinhud" da tar du bare og sliper den ned med fint papir så legger du på nytt med klarlakk. Men alt avhenger av hvor grov flaksen er, er den veldig grov kan det hende du må gjenta punkt 3 og 4 flere ganger.I "gamledager" fantes det flakes som trengte helt oppi 30lag med klarlakk men er vel ikke det du har.Mens i dag får du jo flakes som er dekket etter et lag også så alt avhenger av grovhet på flakes Ps selger forskjellige lakkefekter om du er intersert bla flakes;)
Recommended Posts