Guest Bainator Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Har lakket et panser, + en stripe på på hver side svart. Men har en problembaksjerm jeg sliter med.Bakerst på bakskjermen begynner det å krakelere (sprekker).Jeg pusset i dag ned området å fant en gammel karosseriskade som var reparert litt smådårlig.Pusset ned hele skadeområdet til jeg kom til metall og fin plastikkpadding, grunnet på nytt med universalgrunning.Så la jeg et nytt lag med farge - tror du **** ikke det krakelerer nå også!Noen tips ?
kai-f250 Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Har lakket et panser, + en stripe på på hver side svart. Men har en problembaksjerm jeg sliter med.Bakerst på bakskjermen begynner det å krakelere (sprekker).Jeg pusset i dag ned området å fant en gammel karosseriskade som var reparert litt smådårlig.Pusset ned hele skadeområdet til jeg kom til metall og fin plastikkpadding, grunnet på nytt med universalgrunning.Så la jeg et nytt lag med farge - tror du **** ikke det krakelerer nå også!Noen tips ? har vert ute for d samme selv en gang.og da var det lakken som var noe galt med... 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Knutte Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Hmm vanskelig å si. Er skaden stor? Prøvd å rette ut for så å pusse, lakkere på nytt? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Guest Bainator Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Skaden er ikke stor. Å jeg pusset ned hele området før jeg grunna det på nytt. (etter første lakking med farge)Lakken er det ikke noe galt med. har lakket hele pansret og de stripene, og det er akkurat samme området som det sprekker på hver gang. Hva tror dere om å pusse ned på nytt å lakke 2-3 lag med epoksygrunning. Gir ikke dette et rimelig sikkert utgangspunkt for basefargen ?
Guest BossCat Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 Skaden er ikke stor. Å jeg pusset ned hele området før jeg grunna det på nytt. (etter første lakking med farge)Lakken er det ikke noe galt med. har lakket hele pansret og de stripene, og det er akkurat samme området som det sprekker på hver gang. Hva tror dere om å pusse ned på nytt å lakke 2-3 lag med epoksygrunning. Gir ikke dette et rimelig sikkert utgangspunkt for basefargen ? Er nok en reaksjon mellom grunning og lakk, har grunningen fått tørket godt nok til å legge base på ? du nevner at du har lagt universalgrunning, og da kan det være at grunningen ikke tåler den lakken du bruker
Recommended Posts