Jump to content

Recommended Posts

Guest Bainator
Posted

Har lakket et panser, + en stripe på på hver side svart.

Men har en problembaksjerm jeg sliter med.

Bakerst på bakskjermen begynner det å krakelere (sprekker).

Jeg pusset i dag ned området å fant en gammel karosseriskade som var reparert litt smådårlig.

Pusset ned hele skadeområdet til jeg kom til metall og fin plastikkpadding, grunnet på nytt med universalgrunning.

Så la jeg et nytt lag med farge - tror du **** ikke det krakelerer nå også!

Noen tips ?

Posted
Har lakket et panser, + en stripe på på hver side svart.

Men har en problembaksjerm jeg sliter med.

Bakerst på bakskjermen begynner det å krakelere (sprekker).

Jeg pusset i dag ned området å fant en gammel karosseriskade som var reparert litt smådårlig.

Pusset ned hele skadeområdet til jeg kom til metall og fin plastikkpadding, grunnet på nytt med universalgrunning.

Så la jeg et nytt lag med farge - tror du **** ikke det krakelerer nå også!

Noen tips ?

har vert ute for d samme selv en gang.og da var det lakken som var noe galt med...

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Guest Bainator
Posted

Skaden er ikke stor. Å jeg pusset ned hele området før jeg grunna det på nytt. (etter første lakking med farge)

Lakken er det ikke noe galt med. har lakket hele pansret og de stripene, og det er akkurat samme området som det sprekker på hver gang.

Hva tror dere om å pusse ned på nytt å lakke 2-3 lag med epoksygrunning. Gir ikke dette et rimelig sikkert utgangspunkt for basefargen ?

Guest BossCat
Posted
Skaden er ikke stor. Å jeg pusset ned hele området før jeg grunna det på nytt. (etter første lakking med farge)

Lakken er det ikke noe galt med. har lakket hele pansret og de stripene, og det er akkurat samme området som det sprekker på hver gang.

Hva tror dere om å pusse ned på nytt å lakke 2-3 lag med epoksygrunning. Gir ikke dette et rimelig sikkert utgangspunkt for basefargen ?

Er nok en reaksjon mellom grunning og lakk, har grunningen fått tørket godt nok til å legge base på ? du nevner at du har lagt universalgrunning, og da kan det være at grunningen ikke tåler den lakken du bruker