Guest olaug Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 (edited) Hvor skrur jeg på tenninga? Kan noen ta bilde og tegne i paint eller noe hvor jeg skal skru da? Og hva bruker jeg ? mm? http://i224.photobucket.com/albums/dd103/O...ke/DSCF0675.jpg Altså jeg skal justere tenninga Edited January 5, 2008 by olaug
Guest ghostrider99 Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 hvist du følger ledningene som går over toppdekslet og ned på siden av motoren.. altså under den svarte slangen som går mot sjaførsiden av bilen.. da kommer du til fordelern.. løsne den med den 13mm skruen som sitter under den og vri på den..
Guest olaug Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 hvist du følger ledningene som går over toppdekslet og ned på siden av motoren.. altså under den svarte slangen som går mot sjaførsiden av bilen.. da kommer du til fordelern.. løsne den med den 13mm skruen som sitter under den og vri på den..Trenger man skru mye`? mvh christoffer
Guest ghostrider99 Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 spørs hva du mener med skru.. men å løsne den 13mm skruen er ikke mye jobb.. hvorfor skal du justere tenning`?
bige Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 ikke for og være stygg - men jeg føler du ikke har gjort dette før du kan få motor ras om du skrur feil vei (tennings bank) og hva ønsker du og oppnå ??? spørr her inne det er mange som er flinke til og hjelpe <_<
Guest olaug Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 (edited) ikke for og være stygg - men jeg føler du ikke har gjort dette før du kan få motor ras om du skrur feil vei (tennings bank) og hva ønsker du og oppnå ??? spørr her inne det er mange som er flinke til og hjelpe <_< hjelp med andre ord jeg skal la den være:D Men var det den muteren helt nederst på fordeleren? Jeg skrudde den nedover. kanskje ejg burde skru den oppigjen? Edited January 5, 2008 by olaug
kai-f250 Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 trenger ikke gjør noe me den motoren der da..eg justerte tenninga og alt da e bytta reg reim og ventiltetninger 14 dager før du fikk bilen.. og får og si det sånn så er det ikke kult med feiltenning så det smeller i potta... 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
bige Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 hjelp med andre ord jeg skal la den være:D Men var det den muteren helt nederst på fordeleren? Jeg skrudde den nedover. kanskje ejg burde skru den oppigjen?på det første spørsmål - ja på det andre mutteren / bolten på siden av der fordeleren gå "ned" i blokka - den kan du bare dra til ( som og stenge vann krana -med ur viseren ) til den sitter fast ...
Recommended Posts