CashMan Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Hei Lurte på om noen har noen formening om hvor lang tid det tar for glassfiber å tørke? Har kjøpt inn glassfiber-remser fra biltema, samt herder og glassfibersparkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossCat Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Står i teknisk datablad for produket du har kjøpt hvilken tørketid det har, og på hvilken temperatur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Hei Lurte på om noen har noen formening om hvor lang tid det tar for glassfiber å tørke? Har kjøpt inn glassfiber-remser fra biltema, samt herder og glassfibersparkel. Spørs helt på temperatur, men alt fra en halvtime til en times tid før det er tørt har jeg erfart hvertfall. Glassfiberremsene(de tynne fletta) er vanskelige å jobbe med Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashMan Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 ok. Takk for god feedback Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Tar som regel ikke lange stunden før det er tørt nok til arbeide med. De remsene er noe herk å arbeide med, men er fult funksjonelle! Anbefaler engangsgummihansker! for det blir et h******* klin hvis man ikke er dreven - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 kommer og an på hvor mye herder du blander i. er 2% som er vanlig da tørker det på ca 1 time. tar du litt mer herder(ca4%) er d tørt på kort tid. har jobba mye med sånt. og den fletta duken er ikke noe "herk" om man kan det. den er mye sterkere og tåler mer og blir jevnere så du sparer en del finish arbeid. den vanlige duken er enklere og jobbe med, men langt i fra samme styrke og finish. hva er det du skal plaste?? lykke til verfall.. 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 herder fra biltema osv. blander du for mye herder i polesteren så kan det ta helt opptil 6mnd å tørke. dem som ikke trur meg. så prøv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 herder fra biltema osv. blander du for mye herder i polesteren så kan det ta helt opptil 6mnd å tørke. dem som ikke trur meg. så prøv. Prøvd, og ikke hatt samme problem. Men at den begynner å størkne i colaflaska har jeg merka ved for mye herder Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts