Jump to content

Senking av mondeo

Recommended Posts

Guest Blaavarp
Posted

driv å skal ha senkesett til bilen.. så kan jeg få tak i fjører brukt som senker 40-40. men det jeg lurte på var om bilen er høyere foran enn bak?? så er det lurere å kjøpe noe som senker mindre bak? eks 40-60 eller noe??

Guest ford kalle
Posted

eg hadde 40- 40 senking på 2.0l stven min blir nok 60-40 på den eg har nå B) så da eg hadde anbefalt å kjøpt

Guest Blaavarp
Posted
eg hadde 40- 40 senking på 2.0l stven min blir nok 60-40 på den eg har nå B) så da eg hadde anbefalt å kjøpt

okey! så du anbefaler og kjøpe 60-40? men må bytte dempera mine også da?? hvor er det best og kjøpe senkesett som passer til min da?? 98 moddel

Guest ford kalle
Posted
koster jo flesk da:P hehe!! uff

men vel anvente peng B) GOD INNVISTERING HEHE

Guest Blaavarp
Posted
men vel anvente peng B) GOD INNVISTERING HEHE

hehe! ja! sant det:)

Guest Blaavarp
Posted

noen som kan finne senkesett til meg med fjører og dempere. ikke justerbart:P

Guest Blaavarp
Posted
http://www.senk.no/4daction/WA_Bilder/?Var...Back=WA_Katalog[P]ASP=187447[O]Type=Ford[O]Model=Mondeo[O]Year=1998[O]Klasse=03 son vist da Sedan mellom 8/96-10/00 du har

supert:) det var en mer fornuftig pris:)

Det sitter nå 15" på bilen, og kan dere si ufra bildene jeg legger ved om 60-40 vil bli en bra senk sammen med 17" felger??

blir vell ikke for mye?

30_-91881531.jpg

30_2005268991.jpg

Guest Blaavarp
Posted

ser potensiale i bilen selv:)

men utifra det jeg leste:

Front: 278mm ventillated discs

Rear: 252mm discs

Så om jeg senker den 60-40 så blir den jo helt rett, men jeg har mere lyst til at fronten skal være lavere enn bak..

men ser at det ikke fins noe annet enn 40-40 og 60-40 med dempere.. men hadde det ikke vært bedre med 60-30 eller 60-20 senk da??

Guest Ford_V6
Posted

De tallene du refererer til er jo bare målene på bremsene foran og bak, og de har absolutt ingenting å si for høyden på bilen. ;)

Guest Blaavarp
Posted
De tallene du refererer til er jo bare målene på bremsene foran og bak, og de har absolutt ingenting å si for høyden på bilen. ;)

ahh! lol! da har jeg misforstått.. men får du funnet ut hva høyden bak og foran er?? eller er 60-40 en bra senk på den tror du?