Guest DOCH-clx Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 halo, jeg har en 93mod ford sierra stasjonsvogn med Dohc. tankmålerern har desverre ikke fungert så lenge jeg har hatt bilen Så jeg lurte på om dere har noen ideer om hvorfor hvilken sikring er det som styrer tankmåleren og kan det være noen koblinger eller jordings pungter som ikke er medgjørlige og eventuelt hvor de sitter? baklysene fungerer heller ikke vis det kan ha en sammenheng, Men bremselys og tåkelys fugerer. noen som har en eller to ideer? hadde vert knall. så takker får svar hvertfall .
Fresh| Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 Det kan være at instrumentet ditt er dårlig, men hvis alt ellers virker, som turteller, temp, speedometer osv kan problemet heller ligge i følern i selve tanken. Bensin tanken din kan også være så rusten at forbindelsen til kontakten som sitter på toppen blir for dårlig. Har selv vært borti dette. Rustne tanker på Sierra er et velkjent problem.
Guest DOCH-clx Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 ja det stemmer at tempmåler, turteller osv. funker topp, bare tankmåler som ikke funker.... så må jeg ta ned tanken da og se på koblingene oppå der? får har skjekka alle sikringer og skiftet ut de såm var gåene uten hell er det mye jobb og ta ned tanken da og kanskje skru ut måleren?takker får svar vert fall håper på fler......
Fresh| Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Tanken sitter med 3 M8 skruer, 2 på venstre siden og en øverst (fremover mot motor) på høyre siden som er festet til et stålband og som holder mesteparten av vekta til tanken oppe. Hver av disse skruene har en påsveiset mutter i bakant slik at du ikke skal behøve å holde igjen en evt mutter. Desverre så ruster disse skruene og mest sannsynlig vil 1 eller flere av de knekke, eller muttern vil løsne fra sveisen og gå rundt. Merk deg at dette er firkantede muttere.Det jeg har gjort i de tilfeller er at slå vekk/kappe vekk den sveisede muttern/bolten og heller sette en løs mutter der når tanken skal på igjen. Sørg for GOD lufting dersom du skal bruke vinkelsliper og pass på hvor gnisten havner. Litt tricky å få plassert en løs M8 mutter etterpå, særlig på det øverste festet men det går med litt fingerferdighet og tålmodighet. Men er du heldig så knekker du ingenting og da slipper du med skrekken he he Målern eller tankarmaturet må vries snaut en kvart omdreining også får du opp måler med sil og pumpe, alt i ett.
Knutte Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Tanken sitter med 3 M8 skruer, 2 på venstre siden og en øverst (fremover mot motor) på høyre siden som er festet til et stålband og som holder mesteparten av vekta til tanken oppe. Hver av disse skruene har en påsveiset mutter i bakant slik at du ikke skal behøve å holde igjen en evt mutter. Desverre så ruster disse skruene og mest sannsynlig vil 1 eller flere av de knekke, eller muttern vil løsne fra sveisen og gå rundt. Merk deg at dette er firkantede muttere.Det jeg har gjort i de tilfeller er at slå vekk/kappe vekk den sveisede muttern/bolten og heller sette en løs mutter der når tanken skal på igjen. Sørg for GOD lufting dersom du skal bruke vinkelsliper og pass på hvor gnisten havner. Litt tricky å få plassert en løs M8 mutter etterpå, særlig på det øverste festet men det går med litt fingerferdighet og tålmodighet. Men er du heldig så knekker du ingenting og da slipper du med skrekken he he Målern eller tankarmaturet må vries snaut en kvart omdreining også får du opp måler med sil og pumpe, alt i ett. Gjorde det med min tank. Var så rusten å fæl og hull og greier.Selvfølgelig knakk den ene bolten når tanken skulle av. Men heldigvis var det den til båndet. Så det er ikke være enn å få kappa vekk det som er, og slenge opp en ny bolt med litt banning og fingerferdighet. - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Guest DOCH-clx Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 halo, jeg takker får GODE svar! jeg har nå reparert feilen. feilen var at jordingsledningen(?) den brune enkle ledningen som går ned på tanken. jeg dro den av og det drøsste rust og dritt ut av den hetta som sitter over. så ren gjorde og monterte den sammen ogjen så virket den som aldri før :)SÅ takker får svar.....
Recommended Posts