Jump to content

RS2000 konvertering


RScab

Recommended Posts

har et nytt spørsmål på lur.

var hos ford i dag og spurte om dem hadde staget til forstillinga til rs2000.

da begynte han og le og sa at jeg var den første som hadde spurt etter slike deler. men nok om det.

det jeg lurer på er om det overhodet er mulig å fa tak i dette staget fra en butikk eller om det må plukkes fra en annen bil?

hadde vært fint med linker til div sider hvor dem selger deler til mk5 har funnet et parr men der går alt i mk1-4.

Link to comment
Share on other sites

noen som vet hvordan jeg finner ut hvilke calipere jeg har står noen tall koder der som feks 341.340 på caliperne

og i følge tykkelsen på skiva har jeg 22mm ventilerte skiver og det er bare 18 på vanlig 1.6. stemmer det? for jeg veit ikke om han forige karen bytta hele forstillinga når han bytta motorn. er det stag på 1.6 versonen forran. hvor stor er det og hvor stort skall rs2000 staget forran være?

Link to comment
Share on other sites

HVILKE stag er det du lurer på? Linkstag, stab.stag nedre? Du er ikke så valdig konkret i dine spørsmål. :)

Hva mener du med hvilke calipere du har? Merke? Kommer de orginalt fra en RS2000? Er det spørsmål om hvilke skiver/klosser som passer?

Jeg har forresten en del RS2000 deler liggende, bl.a hele forstillingen...

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

HVILKE stag er det du lurer på? Linkstag, stab.stag nedre? Du er ikke så valdig konkret i dine spørsmål. :)

Hva mener du med hvilke calipere du har? Merke? Kommer de orginalt fra en RS2000? Er det spørsmål om hvilke skiver/klosser som passer?

Jeg har forresten en del RS2000 deler liggende, bl.a hele forstillingen...

 

grunnen til mangel konkrete spørsmål er fordi jeg ikke veit navna på de forskjellige stagene men er hvertfall det staget som man må bytte når man bytter fra 1,6i til rs2000 (bilde?). og hvilke calipere jeg har tenker jeg på at det står sikkert et nummer på dem som tilsier om det er rs2000 calipere eller 1.6i calipere. jeg veit fint lite om hva som er gjort med bilen da jeg kjøpte den siden han som hadde kjøpt den av 3 person som bytta motor sa ikke stort.

men hvis du har bremsene forran liggende, og kan ta bilder slik at jeg kan sammenligne så hadde det vært fint. eller se etter tallkoder.

har bare eid volvo før og der er bremser å slikt ganske enkelt, alle bilenen har samme type bremser endten om det er turbo eller ikke. og det er tall koder på alle delene så det er lett å finne ut om det er riktige deler. prøver egentlig på å identifisere delene for å finne ut hva dem har gjort med bilen og hva dem ikke har gjort.

Edited by RScab
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...