Jump to content

problemer med starter?


Guest jokke.

Recommended Posts

bilen min har problemer med å få i gang starteren når den er varm, ikke alltid. men ofte. plutselig er alt i orden å starter lett. som kald starter den med en gang. noen forslag til hva som er feilen?

har bytta starter. før hadde jeg starter fra 1.8 l å nå har jeg 1.6 starter. vet ikke om dette har så mye å si men. å 2 l motor. har vært helt fin før osv. samme problemet med begge starterne.

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

dunke på starteren med en hammer ,når den ikke vil starte?? Eller bare bytte hele saken med en brukt ,du VET virker?

den starter noen ganger når den får ett slag. men er litt vanskelig å vri på tenninga pluss slå på starteren alene :blush: hehe.

ja må jo nesten bytte til en som helt sikkert virker da:P

Link to comment
Share on other sites

den starter noen ganger når den får ett slag. men er litt vanskelig å vri på tenninga pluss slå på starteren alene :blush: hehe.

ja må jo nesten bytte til en som helt sikkert virker da:P

 

 

Har den gått langt?

Hadde samme problem med min RS2000 motor.

Hos meg var det kullstiftene inne i starteren som var slitt helt ned.

Byttet dem, så alt ok. :)

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Har den gått langt?

Hadde samme problem med min RS2000 motor.

Hos meg var det kullstiftene inne i starteren som var slitt helt ned.

Byttet dem, så alt ok. :)

hmm.. har jeg ikke hørt om en gang :blush: hehe

hvor sitt dem å åssen får jeg byttet dem a? bare for å få prøvd det.

Edited by jokke.
Link to comment
Share on other sites

hmm.. har jeg ikke hørt om en gang :blush: hehe

hvor sitt dem å åssen får jeg byttet dem a? bare for å få prøvd det.

 

 

Litt sent svar kanskje, men du må av med starteren.

Skru ut de to laaange skruene som holder den sammen, samt de to skruene som holder "koppen" på plass.

Under "koppen" ligger der en skivelås. Den tar du ut med fingrene.

Du kan nå løfte av hele toppen og se stiftene.

Den siste operasjonen her, er nok litt tung, da det er streke magneter osv som sitter inni starteren.

Men ikke gjør dette om du ikke klarer å ha tungen beint i munnen, samt vet hvordan du skal sette alt på plass korrekt igjen.

Gjør du feil, kan starteren havarere. :D

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Connie:)

Stikk på mekonomen å kjøp ny starter til bilen din. Å hvis du leverer den gamle får du igjen 300 kr for den;)

 

Høres ut som samme problemet typen min hadde med sin RS2000, vi bytta bare starter, tok på et varmeskjold rundt starteren (siden grenerørene sitter over der, som gjør at innslaget på starteren blir varmt å etterhvert ødelagt), å kjøp et helt nytt batteri. Rart med det, men det funka ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Connie:)

Det går to rød ledninger fra dynamoen til starteren og en rød fra starteren til batteriet. Skift di to rød til en, tjukk rød en og skift den fra batteriet til starteren med en litt tjukkere en. + pluss sjekk/skift jording på starteren! Det kan hende det funker uten å bytte starter og batteri ;)

 

Det var et problem som typen min hadde på sin RS2000.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Stikk på mekonomen å kjøp ny starter til bilen din. Å hvis du leverer den gamle får du igjen 300 kr for den;)

 

Høres ut som samme problemet typen min hadde med sin RS2000, vi bytta bare starter, tok på et varmeskjold rundt starteren (siden grenerørene sitter over der, som gjør at innslaget på starteren blir varmt å etterhvert ødelagt), å kjøp et helt nytt batteri. Rart med det, men det funka ;)

 

Har en god starter liggende til zetec motoren.

 

Holder til i Telemark.

 

Mvh Zetobbec

99575361

Gamle ford'er dør aldri-

de går bare fortere...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...