Guest meino Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 (edited) Hay, Det virker som sierraen min bare blir mer og mer sliten for hver dag:PDen bruker mye kjølevæske MEN den har kuttet ned på oljeforbruket, men her om dagen var jeg ute å kjørte så bakka den ekstra ujevnt. så jeg kjørte til en plass for å se om det var noe jeg klarte å fikse, men på veien gikk den liksom skikkelig dårlig den drev å hakket som bare det å fikk ikke turtall så jeg tenkte det kunne være pluggene, så fikk jeg sjekka de men da gikk plugghettene til H*****. har bestilt nye pluggledninger(takk gud for 80 mil til nærmeste plass de selger deler). Andre "sykdommer" den har er at det smeller i potta når jeg slipper gassen i nedoverbakker, har ekstremt bensinforbruk 1.5 på vanlig kjøring nesten 3 på bykjøring. ryker som bare det, bruker masse kjølevæske.og når jeg starter den så driver den å bakker på 11.5 volt før den plutselig får mere futt.Jeg hørte fra noen at det orginale ford luftfiltret er dårlig til disse modellene kan det ha noe å si?er det noe annet det kan være? Tenkte forresten på å bytte bakpotte på den, vil det ha noe å si på forbruk eller noe lignende? Edited March 10, 2008 by meino
rubenl Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 (edited) hmm stempelringer? bare rein gjetting, har du målt kommpresjonen? Edited March 10, 2008 by rubenl
Fresh| Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Hvis du har høyt forbruk av kjølevæske og ikke ser noen lekasjer rundt om i motor rommet er det garrantert topp pakningen din som er gåen. Har du dårlig drag, hakker og høyt bensin forbruk kan det hende at topp pakningen er gåen på flere plasser, som f. eks mellom to syl. som gjør at komp. blir vesentlig mindre, = dårlig forbrenning = masse røyk osv.Det orginale luft filteret fungerer helt utmerket til en Sierra IS. Og bytte av bakpotte vil ikke ha noe å si på forbruk av hverken bensin, vann eller olje. Du får bare en mer rånete look.
Peder`n Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 SOHC?...OHC altså?....forgasser?...ikke DOHC?...Grei å bytte toppakning på, greie å få tak i ny motor til Peder
Guest meino Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 er vel en ohc innsprøytning. har en nyoverhalt topp liggende så kan vel kaste den over:)
Recommended Posts