Knutte Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Hvordan er dette med tanke på at man må løfte opp den "rundingen" for få den i revers og slikt? Noen komplikasjoner med å lage? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
rubenl Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Du kan bare fjerne den som gjør at du må løfte opp for å få den i revers.
a.cosworth Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Du river bare vekk alt som er inni stangen, evt kapper vekk denne "tappen" som hindrer stangen i å gå i revers... Ellers er det ikke short shift ved å bare kappe stangen... Det vil fortsatt være like lang vandring... For å få shortshift må du forlenge avstanden mellom kulene i giroverføringen. Dette gjør du ved å kappe "stangen" mellom kulene, og forlenge denne med ca. 2cm... Dette er ikke så lurt, det kan bli skjevt og/eller du kan svi "plast-foringen" i ene kulen. Du kjøper da en ferdig overføring, rallydesign eller ebay er da din venn... Denne forlenger avstanden, du vil da få en nydelig giroverføring... Jeg har shortshift, kappet stang og hele pakken, bilder i min prosjekt tråd og bedre forklaring der... -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Guest FordFrans Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Du river bare vekk alt som er inni stangen, evt kapper vekk denne "tappen" som hindrer stangen i å gå i revers... Ellers er det ikke short shift ved å bare kappe stangen... Det vil fortsatt være like lang vandring... For å få shortshift må du forlenge avstanden mellom kulene i giroverføringen. Dette gjør du ved å kappe "stangen" mellom kulene, og forlenge denne med ca. 2cm... Dette er ikke så lurt, det kan bli skjevt og/eller du kan svi "plast-foringen" i ene kulen. Du kjøper da en ferdig overføring, rallydesign eller ebay er da din venn... Denne forlenger avstanden, du vil da få en nydelig giroverføring... Jeg har shortshift, kappet stang og hele pakken, bilder i min prosjekt tråd og bedre forklaring der... -Arnejeg har doch motor og gir, det er vel mt75 kassen orginalt på den motoren?? Passer denne short-shift`en?? :Cosworth 4wd MT75 gearbox conversion kit. funnet på rallydesign som du skriver. hvor mye kortere bevegelse fikk du?? ca i cm.??
Recommended Posts