Guest B4Y Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Senking av Ford Mondeo 2001' DuraTEC HE 1,8 16v (B4Y) Sedan Disse fjørene fant jeg på www.Autoshineshop.no Link til produktet:Autoshineshop - Senk Når bilen senkes så lite, er det vel ingen problemer og bruke originaldempere? I følge det som står under produktbeskrivelsen er det ingen probelmer å senke bilen med bare fjærene, så lenge dem ikke skal senkes mer enn 50mm elns.. Noen som vet/har erfaring med dette på disse originaldemperne? Ellers lurer jeg på om det er noe man burde være spesielt obs på ved senking/bytting av fjærer på Mondeo'n min? Takk på forhånd
roddis Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 (edited) Mine erfaringer er at demperne slites fortere når en bruker originaldemperne. Sleit ut bakdemperne på min forrige Mondeo på ett år med 40mm senk. Er viktig at du får med TUV papirer til senkesettet så du får godkjent det på BT... Edited April 29, 2008 by roddis 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
Guest B4Y Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Mine erfaringer er at demperne slites fortere når en bruker originaldemperne. Sleit ut bakdemperne på min forrige Mondeo på ett år med 40mm senk. Er viktig at du får med TUV papirer til senkesettet så du får godkjent det på BT... Ja, dem blir vel mer slitte pga at dem må bevege seg lengre eller noe sånt (er litt nybegynner på skruing) På de fjærene som jeg fant hos Autoshineshop senker 40mm framme og 35mm bak, og det følger med TUV-papirer, i følge produkstbeskrivelsen jeg har lagt link til.. Takk for raskt svar:D En ting.. Er det vanskelig å skifte fjærer på denne bilen?
roddis Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Spørs vel hvem du spør, men nei det er ikke vanskelig... http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=38205 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
Guest B4Y Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Spørs vel hvem du spør, men nei det er ikke vanskelig... http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=38205 Takk for link.. Skal se litt;)
Recommended Posts