Jump to content

Bruker vann. Mulige feil? KAN STENGES

Recommended Posts

Guest Cossie77
Posted (edited)

Har nylig funnet ut at bilen bruker litt vann/frostveske. Var nesten tomt i frostvesketanken. Måtte etterfylle ca 1,5 liter med vann. Etter et par uker måtte jeg igjen etterfylle ca 1 liter. Har aldri vært noe tull med vannet før. Bilen har gått ca 180.000 nå. Hva kan være problemet? Har blitt tipsa om enten lekkasje på slanger til kjølesystem, men har ikke funnet noen synlige lekkasjer. Andre tips er vannpumpe, varmeregister og toppakning. Hvordan finner jeg ut om disse er gåen? Varmeapparatet fungerer normalt, ingen ekkel lukt, tempen er normal, og bilen fusker ikke av noe slag.

Roy

Mob: 92061693

Trondheim

Edited by Cossie77
Guest Cossie77
Posted

Har ikke lagt spesielt merke til det nei. Skal sjekke i mårra, men tror ikke det.

Guest Cossie77
Posted

Har sjekka nærmere i dag. Absolutt ingen synlig røyk fra eksos, og ikke noe misfarget grå olje. Utelukker dette toppakning?

Guest HansV
Posted

Drypper det fra vannpumpa. Vanligste feilen, tror jeg. Skjekk med motor'n i gang.

Hvilken modell har du? MK1 har ett metallrør som leder vannet tilbake(tror jeg) fra radiatoren, nederst ved venstre forhjul. Dette er utsatt for sprut i en bøy og ruster i stykker.

Lurt å finne ut av dette. Mondeomotorene er kjent for å ta kvelden hvis de kjøres tomme for kjølevann.

Guest Cossie77
Posted

Dette er som sagt en 99 modell da :)

• 2 weeks later...
Guest Cossie77
Posted

Var lekkasje på radiatoren. KAN STENGES