Guest Cossie77 Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 (edited) Har nylig funnet ut at bilen bruker litt vann/frostveske. Var nesten tomt i frostvesketanken. Måtte etterfylle ca 1,5 liter med vann. Etter et par uker måtte jeg igjen etterfylle ca 1 liter. Har aldri vært noe tull med vannet før. Bilen har gått ca 180.000 nå. Hva kan være problemet? Har blitt tipsa om enten lekkasje på slanger til kjølesystem, men har ikke funnet noen synlige lekkasjer. Andre tips er vannpumpe, varmeregister og toppakning. Hvordan finner jeg ut om disse er gåen? Varmeapparatet fungerer normalt, ingen ekkel lukt, tempen er normal, og bilen fusker ikke av noe slag. RoyMob: 92061693Trondheim Edited June 20, 2008 by Cossie77
Knutte Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 Får du veldig hvit røyk ut av eksosen? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Guest Cossie77 Posted June 1, 2008 Posted June 1, 2008 Har ikke lagt spesielt merke til det nei. Skal sjekke i mårra, men tror ikke det.
Guest Cossie77 Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 Har sjekka nærmere i dag. Absolutt ingen synlig røyk fra eksos, og ikke noe misfarget grå olje. Utelukker dette toppakning?
Guest HansV Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 Drypper det fra vannpumpa. Vanligste feilen, tror jeg. Skjekk med motor'n i gang. Hvilken modell har du? MK1 har ett metallrør som leder vannet tilbake(tror jeg) fra radiatoren, nederst ved venstre forhjul. Dette er utsatt for sprut i en bøy og ruster i stykker.Lurt å finne ut av dette. Mondeomotorene er kjent for å ta kvelden hvis de kjøres tomme for kjølevann.
Recommended Posts