superzonic Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Da har jeg klart å fått ett motor havari motoren begynte plutselig å gå på 3 sylindre... trodde det bare var noe småtteri, men da jeg åpnet motoren var det ikke noe pent synt. Begge ventila var knekt og så i si hamra fast i toppen.. toppen er fullstendig ødelagt.veldig synd da denne var preppa for ca 20.000 km siden..og påkostet an haug med kroner.aner ikke hva som har skjedd ,men tror det er ventil ras. fikk et stort hull i stemplet.selve blokka kom uskadd fra det heldighvis. noen andre som har meninger hvorfor dette kunne skje`?har snakka med andre folk og dem sier at jeg hadde MAKS uflaks. Noen som har en topp til salgs? Bilen er en escort cosworth 93 mod. 1993 Ford escort cosworth
lowman Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 går ikke ann og si noe om hvorfor dette har skjedd uten og se hva skader det er.,og vite om hvordan du har kjørt denne da det sa pang.og hva vedlikehold den har hatt.og hva deler som er brukt.og hvem som har skrudd det sammen.kan jo være alt fra høyt turtall der ventilene har tatt nedi stempler, til register reim som har røket,eller dårlige ventiler,..er umulig og si. det viktigste er vel å få gang på sakene igjen å bygge motoren opp igjen.
Guest Klokkbil Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 register reima slitnet,strammer løsnet!?? har topp liggende,tlf 41698241 har smidde lavkomp stempel/ringer med stander dim.7.4 komp. var bort i noe lignende engang,da var det på bakerste sylinderen mot torpedoveggen,var smeltet hull i stempel,ødelagt topp,grove riper i blokka osv..det jeg tror som gjor dette var enten gåen innsugspakning/deffekt dyse slik att det ble varmgang pga feil blanding..dette var også escort cosworth 93 mod..350 hk oppsett..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now