Guest btl Posted July 19, 2008 Posted July 19, 2008 (edited) Telefonnummer: Ring 928 13 980 mellom 10:00 og 20:00 hver dag. Helst ikke sms.Befinner seg på Biri, Oppland fylke midt mellom Gjøvik og Lillehammer. Prisantydning: prøver 3000kr Ford Sierra CLX 1.8TurboDieselnovember? 1992Karosseritype, og antall dører: Stasjonsvogn 5dører?Kilometerstand: litt usikker, men tror det er rundt 220 000Farge utvendig: blå metallicGirsystem: manuell 5trinn. Noen linjer om tilstanden: Årsavgiften for 2007 er betalt.Bra:Nye deler i forstilling:-bærearmer med forsterka foringer til stabstag-fjærbeinslager-dempere-Fjærer (feil type, så bilen er litt lav. Fikk standard sierrafjærer og den kraftige typen som brukes på V6 og diesel. Fant det ikke ut før jeg hadde byttet fjærene)-bremseskiver og bremseklosser (V6 bremser 260mm) dvs 13" felg passer ikke.-Strøkent Dashbord uten sprekker :-)-Bilen bruker ca 0,5 på mila Dårlig:-Motor og gir er ikke i bilen -Baggasjeluka burde byttes-Pedalstell er demontert-Underdelen av dashbordet er demontert-Leverte inn skiltene Sommer 2007. Den var eugodkjent til mars 2008. dvs skal du bruke bilen må du også få godkjent den.-Undertegnende har ikke arbeidslyst og vil selge bilen slik den er. Jeg kan selge deler fra bilen. Skal du få bil av dette igjen må motor og girkasse monteres inn i bilen. Jeg har sikkert rotet bort endel skruer. Du og også bytte nålelageret i motoren, og fylle på olje på girkassa, da flensen til mellomakselen løsnet under demontering og det rant ut litt olje. Skal se om jeg får oppdatert annonsen litt etterhvert som jeg kommer på mer. Defekt nålelager: her er nålene: Edited July 19, 2008 by btl
Cossie270 Posted July 19, 2008 Posted July 19, 2008 Hvordan er det med rust på kanaler og hjulbuer..Motoren går fint??
Guest btl Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 Jeg har hatt endel problemer med motoren, som skyltes en så enkel feil som brudd i røret mellom turbo og dieselpumpe og ødelagt EGR ventil. Etter at jeg koplet ut EGR og fikk reparert det ødelagte røret begynte motoren å gå fint igjen. Den er litt tungstartet når det er kaldt. Den må gå litt på startmotoren før den starter. Den starter med engang når den er varm. Når det gjelder rust så er det synlig på hjulbuene bak. Se bildene. På venstre forran har det vært en liten bulk som tidligere eier har sparklet over. Denne sparkelbiten har falt av, men se bilde. Jeg tror kanalene er bra. Ved forrige Eukontroll var ikke rusten noe tema iallefall. Det er også endel rust på bakluka, men vansklig å ta bilde av det da bilen står med ryggen inntil en vegg, mellomakselen er fortsatt festet i bakakselen, så jeg må demontere denne før jeg kan få tatt ett bra bilde. Skal se om jeg kan få demontert mellomakselen og tatt bedre bilder på Mandag.
Cossie270 Posted July 26, 2008 Posted July 26, 2008 Hei..Hmm.. Kunne mulig vært int..men blir litt langt unna...Bilen så vildig hel og fin ut egentlig..Åssen hjul/felger følger med?
Recommended Posts