Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har montert sånn sports filter på en disel bil før?

Vet på andre biler (utenom ford) så høres bilen mye hissigere ut ved pådrag, men hadde dette på en gammel mondeo mk1 bensin men den ble det ikke noe forskjell på.

Noen som har erfaringer med slike luftfilter? Anbefales?

Sett på dette http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...9/949/9384/9785

Mvh Ronny S

2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Posted
Noen som har montert sånn sports filter på en disel bil før?

Vet på andre biler (utenom ford) så høres bilen mye hissigere ut ved pådrag, men hadde dette på en gammel mondeo mk1 bensin men den ble det ikke noe forskjell på.

Noen som har erfaringer med slike luftfilter? Anbefales?

Sett på dette http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...9/949/9384/9785

Ingen som har montert dette på diesel bil?

Mvh Ronny S

Posted (edited)

brorn min har det på en audi a4 tdi som er chipa. Biltema filter... men hvar pipecross på den før, og ja du hørte forskjell

Edited by sierraTIC
Guest Trouble-maker
Posted

hadde også dette på min a4 diesel... mye tøffere lyd + at man får en liten poffe lyd når man slipper gassen.. men nå var min chippet og sugde en del mere luft enn en vanlig mondeo. hadde dette også på min st200 og den brølte skikkelig ved gasspådrag...

Posted
hadde også dette på min a4 diesel... mye tøffere lyd + at man får en liten poffe lyd når man slipper gassen.. men nå var min chippet og sugde en del mere luft enn en vanlig mondeo. hadde dette også på min st200 og den brølte skikkelig ved gasspådrag...

Skulle gjerne ha prøvd meg på ett :)

Noen som har prøvd å montere dump ventil ? Leste en plass her at det skulle være bra for turboen, stemmer det?

Noen som vet om noen bra dump ventiler?

Mvh Ronny S

Posted
Skulle gjerne ha prøvd meg på ett :)

Noen som har prøvd å montere dump ventil ? Leste en plass her at det skulle være bra for turboen, stemmer det?

Noen som vet om noen bra dump ventiler?

ang dump ventil er det bra for bensin turbo maskin, på disel turbo motorer er det bare for lyden sin skyld (ulemper med disel dump ventilen er at du kan få litt rykking i bilen når du gir gass. pga slippe ut luft som sier til en måler som igjend gir mer disel en det du skal ha som gjør at det rykke litt)

Kvål auto på gandal har disel dump ventil ligende oss de, prisen er ca 10000kr ferdig montert av de. pga er avansert montering, må legge ledning inn i bilen og koble til gass pedalen og osv.og ikke overstige 5v. pga kitte er ikke større en 5v

og på disel maskin må du ha disel kitt pga har ikke gass spjeld. kan ikke bare ha dump ventilen se linken nere

her er et kit til diesel streetdesign

men er det noen som vet hvor du finne sports filter (kn filter) til 2,2tdci maskin kan ikke finne. Finner bare 2.0tdci som er størst

Posted
ang dump ventil er det bra for bensin turbo maskin, på disel turbo motorer er det bare for lyden sin skyld (ulemper med disel dump ventilen er at du kan få litt rykking i bilen når du gir gass. pga slippe ut luft som sier til en måler som igjend gir mer disel en det du skal ha som gjør at det rykke litt)

Kvål auto på gandal har disel dump ventil ligende oss de, prisen er ca 10000kr ferdig montert av de. pga er avansert montering, må legge ledning inn i bilen og koble til gass pedalen og osv.og ikke overstige 5v. pga kitte er ikke større en 5v

og på disel maskin må du ha disel kitt pga har ikke gass spjeld. kan ikke bare ha dump ventilen se linken nere

her er et kit til diesel streetdesign

men er det noen som vet hvor du finne sports filter (kn filter) til 2,2tdci maskin kan ikke finne. Finner bare 2.0tdci som er størst

For en pris, da ble d uaktuelt me dump :)

Mvh Ronny S

Posted
For en pris, da ble d uaktuelt me dump :)

det er dyrt med tanken AT DET ER BARE FOR LYDEN SIN SKYLD :rolleyes:

nei det er biligere og si da :rolleyes: pysst :rolleyes: når du slipper gassen.

jeg fikk besjed av de at det blei billigere vis du kunne det selv eller en du kjente, som kunne skru litt (følger jo med bruksanvisning)

men finne du et diesel dump ventil kitt som er mer en 5v. blir det billigere og montere pga da sjele dei støm fra pumpa i motoren

sett en sånn leke dump i eksosen din

hva er det, er det den som hyler når du komme om i 3500 omdreing. er det borkasta 100kr bare tull kjenner en som prøvt det

Posted

Har snakket med streetperformance, en kar i belgia som trimmer ford TDCI motorer, han anbefalte å kun sette in f.eks K&N innsatsfilter, pga åpent filter ga dårligere effekt med tanke på lufta inn blir varmere.. særlig på nyere biler da motorrommet generelt er ganske tett.. Da kan man i tilfelle montere slik innebygd lukka filter med duct slange som man får hentet kald luft fra f.eks rett bak grill el lign..

Ang diesel dump valve, jeg hørte dette på en audi a4, hørtes rett og slett helt på trynet ut.. blir liksom heilt feil syns nå jeg..

Posted
Har snakket med streetperformance, en kar i belgia som trimmer ford TDCI motorer, han anbefalte å kun sette in f.eks K&N innsatsfilter, pga åpent filter ga dårligere effekt med tanke på lufta inn blir varmere.. særlig på nyere biler da motorrommet generelt er ganske tett.. Da kan man i tilfelle montere slik innebygd lukka filter med duct slange som man får hentet kald luft fra f.eks rett bak grill el lign..

Ang diesel dump valve, jeg hørte dette på en audi a4, hørtes rett og slett helt på trynet ut.. blir liksom heilt feil syns nå jeg..

mener du å bare bytte selve luftfilter matta til kn?

Mvh Ronny S