Knutte Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Nå har det seg slik at førersetet har blitt kjørt helt opp til det øverste med denne praktiske setemotoren, og nå vil den ikke ned igjen. Man hører at motoren går når man trykker på knappen i begge funksjoner. Kan det være stag eller noe slikt som har hoppet av sporet sitt? Mulig å fikse selv med litt praktisk sans? Vanlig problem på disse bilene? Takker for alle svar - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Knutte Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Vært å tittet under sete i dag, og fant ut av at det er et slikt et løftestag med gjenger på som er festet i setemotoren. (Denne skal i utgangspunktet dra setet opp og ned ettersom hvilken vei den går) Jeg måtte ta en tang og hjelpe til med å dra denne rundt. Når jeg dro mot meg og trykket på knappen gikk den først littegran, også dro jeg en gang til. Da skjedde ikke noe. Så dro jeg igjen, så gikk den litt til. M.A.O den gikk littegran for annenhver gang jeg "hjalp til". Så kan tenke meg at øverst på dette gjengestaget inni setemotoren så har det sittet noen tenner som har blitt spist opp her og der.. Så...min konklusjon er at jeg trenger en slik en ny motor med stag.. Eller kanskje et helt nytt sete. Sparer meg for mye jobb. Har noen noe slikt? Eller veit hvor mye en ny motor koster hos Ford? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Recommended Posts