Jump to content

Recommended Posts

Guest dølle
Posted (edited)

Det er med tungt hjerte jeg nå skal selge min kjære følgesvenn igjennom flere år.

Bilen har nå stått i ca 6mnd og jeg ser at jeg nok ikke har tid til bruke / bygge på den mer.

Bilen er en 1992mod Ford Scorpio 2,9 24v Cosworth, dette er den faceliftede modellen med org.sotede baklys og blanke blinklys osv.

Dette er en 4-dørs sedan modell, kilometerstanden står på noe over 250.000.

Fargen er midnattblå metallic, ikke strøken, men lite rust og ikke matt.

Bilen er modifisert/tunet/ombygd med nesten alle bolt-on deler som finnes, pluss en litt til.

Jeg har hatt som prosjekt å bygge norges råeste Scorpio, derfor er det en del uoriginale deler på denne bilen.

Deler som:

Gule Koni dempere foran og bak

H&R senkesett (30mm)

Powerflex foringer, komplett

K&N Åpent filter + fjernet "resonatorboksen" mellom filterboksen og innsuget, erstattet med ett 3" blankpolert alurør.

Powerchip chip

Originalt eksosanlegg unntatt at fjernet 2 katalysatorer og potta i midten, erstattet med rette rør.

Tremec TKO 600 manuell girkasse

Tilton Sonic metallisk 3-platers clutch (forbanna hard, bilen har røket clutcvajer, den tredje vel og merke, skal man bruke denne clutchen så bør det bygges om til hydraulisk clutch!)

UniCardan 3" (type 2) mellomaksling, tåler J U L I NG ! ! !

Quaife Torsen differensial

Black diamond slissa og hullborra skiver foran, borra bak.

Redstuff klosser bak, Ferrodo Racing forran

Stab.stag / tårnstag foran, ikke hjemmesnekra! Ekte greier!

Speil (sot) film på alle siderutene, rullegardin bak

Cd-spiller, ellers originalt anlegg

Frontspoiler, laget av 2mm aluminium(trenger å lakkes), med "catkiller". Fronten er "stylet" med netting og ekstra luftehull, bl.a. innsugsrør til luftfilteret.

Interiøret er lyst tøy med treinnlegg/detaljer og er noe slitt, spesielt så er førersetet utslitt, setene ellers er helt ok.

Ellers så ble bilen levert med Aircondition, men dette var defekt og ble derfor fjernet for å spare vekt.

Elektriske vinduer og speil. Oppvarmet frontrute og sidespeil.

Takluke, manuell.

Spredere

Bilen selges med Nokian Hakka 4 vinterdekk på 15" alufelg, 17" alu med 225/45 kan medfølge ved tillegg i pris.

Motoren bruker IKKE olje (i det hele tatt, helt sant!!!) og drar fint. Men det er noe galt med tomgangsregulatoren som gjør at den av og til stopper når den skal gå på tomgang. Ikke verre enn at det er bare å vri om nøkkelen igjen så starter den rett opp igjen.

Bilen var som alle andre Scorpio Cosworth originalt en automat, men jeg har bygd den om til manuell, med den kassa som er nevnt over.

Totalt så har jeg lagt over 200.000kr ned i bilen, hvis man tar med alle delene som er skiftet/byttet igjennom årene. -Kjøpte f.eks. org eksosanlegg helt nytt for 11.000 og ny tannstang for noen tusen, osv. osv.. Jeg har kvitteringer på det meste, og nesten alle deler som er byttet ut med uoriginalt er tatt vare på.

De modifikasjonene som er gjort med bilen er ikke godkjent hos biltilsynet eller lignende. Derfor selges bilen som hel delebil.

Bilen er avskiltet, og det er ikke utført periodisk kjøretøyskontroll.

Bilen befinner seg i Hamarøy kommune i Nordland fylke.

Mitt (selgers) telefonnummer er 91 72 80 40

Prisantydning: 50.000. (Ny pris pr.14.10 er nedsatt til 40.000, og jeg tar imot bud i området 40.000! Denne bilen skal bort!)

Jeg vil understreke at bilen selges som den står, og at den i utgangspunktet selges som delebil, siden modifikasjonene som er gjort med den ikke er helt etter boka. Når det er sagt så er det fullt mulig å bruke bilen med litt reparasjon.

Jeg er lettest å treffe mellom kl.1130 og 1230, og mellom 1600 og 2100 på hverdager og mellom 1200 og 2100 i helger.

Edited by dølle
Posted
Selges denne kun hel, eller i deler?

Denne bilen selges kun hel, ikke i deler.

Til alle sammen, jeg har nå satt ned prisen på denne bilen til 40.000!!! ;)

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...