Jump to content

(SOLGT) 4 mnd gamle gulvhøyttalere...


HPL

Recommended Posts

Vurderer salg av mine Patos Basic 310 gulvhøyttalere.

Har sansynligbestemt meg for å gå over til stativhøyttalere fra XTZ.

Patos'ene ble kjøpt ny av meg i august i år.

De er sorte, ikke brune som på bildet:

b310.jpg

 

Specs:

44-23.000 Hz

8 Ohm

87 dB

20-100 Watt

bhd 19,5 x 92 x 30 cm

16 kg

 

310 er den minste høyttaleren i Patos’ Basic-serie. En glimrende høyttaler på både film og musikk, som gjør seg fortjent til prisen: Årets budsjetthøyttaler i 2005!

 

Patos-høyttaleren gir et lydbilde som heller mot det varme, med en fin mellomtone og stram bass. Der hvor en del andre høyttalerprodusenter streber etter en analytisk og avslørende lydkarakter, er høyttalerne fra Patos fyldigere.

Men i stedet for å være baktung i bassen, er Basic 310 kjapp og attakkert. Den går ikke spesielt dypt, men har heller ikke store problemer med kabinettresonans og booming. Bassinstrumentene kommer frem med tonene intakt.

Høyttaleren har en god diskantgjengivelse med luftige svev. Cymbaler og kvinnevokaler får en luft vi ikke er vant med i prisklassen. Lydbildet er dessuten bredt, og instrumenter plasseres bra. Selv om de kan flyte litt i hverandre til tider.

Patos er litt tilbakelent i øvre mellomtone, dermed mangler det litt i det såkalte presensområdet, hvor hovedfokus hos vokalister, gitarplukk og fiolinstryk ligger. Det låter litt rundt og forsiktig, men totalt sett er dette en meget god konstruksjon.

 

Prisant: 1700.-

 

Har orginalembalasjen, så de kan sendes for kjøpers regning.

Interessert? PM meg helst, men kan også ringe/sende SMS på 415 13 888 (alternativt mail hp-lie@online.no)

Har de her i stuen i Bergen.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dette er på ingen måte for og ødelegge salget ditt, men disse høtalerne koster 995kr helt nye..

Og jeg vil ikke at noen på forumet skal bli "lurt". Jeg kjøpte de selv i august for 995kr.

 

Ha en fin dag, og god jul til dere alle :)

 

Patos Basic 310 på komplett.no

 

 

Det er nok ikke de samme høyttalerne. De Komplett, Datakjeden, Norek, Netthandelen etc. selger, er MKII versjon.

De er underkjent i kvalitet fra Patos. Mine er den "riktige" utgaven. Jeg sendte mail til Roar Moen (utvikler hos Patos) for å forhøre meg om dette rundt denne modellen. MKII har en annen diskant bl.a enn min. Der vil i følge Moen, komme et oppgraderings-kit for MKII. Den vil da ha samme spec. som mine.

Der finnes en del info rundt forskjellen på disse, på avforum.no.

 

:)

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...