d_wax Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 jeg prøver meg med ny topic siden jeg har "nye" feil. Hvordan ser jeg om stemplene står på rett plass ?? reimhjulet til de går jo to runder mens det til kammen går en, ergo kan jo reimhjulet til veiva være feil selv om alt står i hakkene sine.... Noen som kan hjelpe meg med dette ??? Skulle så gjærne hatt bilen min på veien igjenn:) Takker for all hjelpmvh d_wax --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Escort (|||) 1982 (SOLGT)Sierra DOHC 1992-93 (DØD)Sierra DOHC 1990 stvRanger 2,5D 2008
Christer2wd Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 (edited) jeg prøver meg med ny topic siden jeg har "nye" feil. Hvordan ser jeg om stemplene står på rett plass ?? reimhjulet til de går jo to runder mens det til kammen går en, ergo kan jo reimhjulet til veiva være feil selv om alt står i hakkene sine.... Noen som kan hjelpe meg med dette ??? Skulle så gjærne hatt bilen min på veien igjenn:) Takker for all hjelpmvh d_wax Skru ut plugg nr.1 og se med en lommelykt eller kjenn med en skrutrekker når stempelet er på ØD. Stemmer tennings merkene da er det riktig, Husk at alle ventiler på syl.nr.1 skal være stengt, da står syl.1 til tenning. Edited January 12, 2009 by Christer2wd 1993 Ford Sierra Cosworth Limited Edition
d_wax Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Skru ut plugg nr.1 og se med en lommelykt eller kjenn med en skrutrekker når stempelet er på ØD. Stemmer tennings merkene da er det riktig, Husk at alle ventiler på syl.nr.1 skal være stengt, da står syl.1 til tenning.altså når stemplet er høyest ??takk takkdette skuller jeg aldri ha begynnt med aleine men hva lærer en av da hehe --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Escort (|||) 1982 (SOLGT)Sierra DOHC 1992-93 (DØD)Sierra DOHC 1990 stvRanger 2,5D 2008
Minibønna Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Kan være lurt å få noen kyndige til å se over monteringa di får du setter på regreimdekselet og fyrer opp, kjedelig og dyrt med ventilras! Motor uten turbo SUGER!
Christer2wd Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 altså når stemplet er høyest ??takk takkdette skuller jeg aldri ha begynnt med aleine men hva lærer en av da hehe Jepp, men som Minibønna sier: du på være 110%sikker på at det er riktig før du fyrer.. 1993 Ford Sierra Cosworth Limited Edition
d_wax Posted January 13, 2009 Author Posted January 13, 2009 det spiller jo ingen rolle om stemplet er på takt 1 eller 3 når jeg fyrer stempel 1 vil være på takt 1 uansett nå jeg fyrer stemplet står jo på topp uansett hehe jeg lå å tenkte på det i natt stemplet skal jo vandre 4 takter to opp og to ned er derfor det går to runder hehe Men takk for all hjelp --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Escort (|||) 1982 (SOLGT)Sierra DOHC 1992-93 (DØD)Sierra DOHC 1990 stvRanger 2,5D 2008
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now