Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Da har jeg bestemt meg, bilen selges til fordel for ny bil, og delvis pengemangel.

 

Bilen er i utgangspunktet en 1986 Ford Sierra is 115hk combi coupe

Bilen er rød, med svarte lister, bånn på dører og fangere

Den har orginal is styling, som er i heller dårlig forfatning. Frontfanger er kutta opp for å gi luft til intercooler og radiator, og bakfanger er sigen og bølgete. Smale lykter hvor ene festet på høyrelykta ikke er brukt(klarte å knekke festet på gamle lykta når jeg tok den ut, så den biten står igjen, får ikke ut)

 

Specs er fra salgsannonsen når jeg kjøpte den, endra det jeg har gjort.

Motor:

- Nybygd i februar 2007

- 205 (merket 2222) blokk (målt og honet)

- Cosworth stempler (kontroll målt, nye ringer og låseklips)

- Cosworth råder (med blybronsje lager)

- Gr. A toppakning høsten 2008

- Nye topplokksbolter høsten 2008

- IS veiv (kontrollmålt, HELT strøken, kjøpt fra Jenspeed, med blybronsje lager)

- Ny vannpumpe

- Cosworth radiator med vifter og termostat

- Ny oppgradert oljepumpe med underspyling fra Cosworth

- Ny kam, kam-lager, ventilløftere og ventiltetninger

- Nyslipte ventiler og ventilseter

- Alt av sim-ringer og pakninger er nytt

- Cosworth 2WD T3 turbo

- Custom grenrør fra Garnes Racing

- Cosworth intercooler

- Custom alu-rør til turbo/IC

- Haltech F5 tilleggssprut (med innbygget MAP-sensor) med 330cc Bosch dyse

- Supersprint eksos fra custom downpipe

 

Tror det bør byttes stempelringer på motor, men er ingen ekspert så.

 

Drivverk:

- "cosworth540" 6pucka sinterclutch med forsterka trykkplate, fjørende.

- Cossie mellomaksel

 

Understell/bremser/styring

- Cosworth forstilling og bakstilling, med bremser

- Cosworth 7,52 (2wd) diff, sveiset

- Cosworth 2wd spec X-drilled & grooved skiver foran og bak

- Ferodo ds2500 klosser foran, NK bak

- Stålvevde bremseslanger

- Polyrace foringer i alt unntat bakramma. Røde foringer i stabstag

- Gule foringer av ukjent merke i bakramma

- Coilovere foran

- Gule koni bak (med stivere fjærer)

- Cosworth servo

 

Interiør:

- Recaro stoler fra Cosworth

- is/ghia stoler bak

- Turbotrykk, oljetrykk og oljetemp-klokker

 

Generellt:

-BIH4 Xenon 4300k montert. Lyser bra!

 

-Kan følge med 2 ekstra sett med felg og dekk(15"), leveres i utgangspunktet med kliss nye vintedekk på 15" felg. Alt over blir ekstra.

-Kan følge med kliss nytt rustfritt grenrør mot ekstra penger. Divided T3 flens

-Kan følge med Megasquirt II v3.57 mot ekstra penger. Kobla for opel, men kan lett endres til hvilken som helst motor. Utgangspunktet for ford edis

-Ved rask handel følger 4L Valvoline olje med på kjøpet.

 

Kan også kaste på flere sett tusenmetere, xenonsett og andre sierradeler mot ekstra kostnad hvis kjøper trenger noe.

 

Forbeholder meg retten til å kreve 400kr for prøvekjøring, så jeg slipper testpiloter. Kan sitte på en tur gratis, men skal du kjøre må det betales depositum. Summen blir trukket fra kjøpssummen.

 

 

Negative ting:

-Passasjersetet mangler en skrue i leddet, og er fryktelig slitt på venstre sidestøtte

 

-Ene skruen til stabstaget er sveisa fast da vi mista skruene inni vangen og fikk den ikke opp igjen. Fungerer som den skal men ser litt rart ut

-Noe av frontpartiet er kappet bort, dette ble gjort av en av de forrige eierne, så det er ikke tauekrok foran lenger.

-Hjulbuene bak er på ett tidspunkt bytta, flekklakkeringen er litt annen farge enn resten av bilen og det har kommet tilbake litt rust der

-Bilen går dårlig på tomgang, ett resultat av tenning, mye bensin, lav komp og manglende tomgangsregulator. Med megasquirt vil dette ikke være noe problem

-Liten ulyd i motor når den er kald, mistenker skjørtebank. Jeg legger ikke merke til det lenger, må høre godt etter.

-Svinghjulet burde vært planslipt når vi bytta clutch, men hadde ikke tid eller tilgang.

-Fjærbeinslager er slitt, så slår litt på humpete vei. Coiloverene gjør det ikke akkurat bedre.

-Ene skruen på bremsekaliperen går rundt, må gjenges opp en størrelse

-Takluke lekker noen ganger litt vann, litt sprø gummilist der

-Dårlig kontakt i viskerhendel, kommer og går

-Knekt mutter/skrue på ene demperen

-Dårlige koblinger på bensinpumpa, trenger nye sko.

-Feiljusterte hovedlys, peker rett i bakken

-Dårlig opplagt vakumanlegg i motorrommet, ser litt jalla ut.

-Lang vandring på girkassa(vanlig T9 vandring), shortshift burde vurderes, selv om det ikke er noe katastrofe.

-Slark i drivverk ett eller annet sted, kjenner det når man slipper gass og gir på igjen. Kan være motorfestene

-Speedometeret fungerte ikke, satte på ny wire men ingen respons. Kan være drevet i girkasse eller i selve klokka.

-Sprekker i dashbord

 

 

Selges med tungt hjertet, men har lyst på en annen motorkonstruksjon.

Beklager rotete annonse, trøtt og sliten

 

Pris i standard utrustning:

KR: 35000,-

Pris med megasquirt og grenrør:

KR: 42000,-

Pris med alt jeg klarer å stappe inn i bilen:

KR:50000,- ferdig omregga

 

Kan ta innbytte i V6 sierra.

 

92 64 33 23

kverna @ gmail.com

pm

personlig oppmøte

Lier, Buskerud

 

 

EDIT: Satt på hold. Fikk ett interessant tilbud

 

 

EDIT2: Bilder er nede, kommer opp igjen 19.feb tenker jeg

 

EDIT3: Tatt bort bilder, suger båndbredde å ha ting liggende ute.

Edited by Anders Kverneng
Posted (edited)
*****, denne sku`n hatt, men det var disse pengene da :(

håper du får solgt den, den gikk hvertfall godt på sigdal.

 

Ja håper jeg får solgt den selv. Trenger 27000NOK til ny bil, så er det noen som har noe å bytte i så kan det hende vi blir enige.

 

EDIT: Kan selge motor/girkasse/datasprut/grenrør løst hvis noen er interessert i det. Ta kontakt så lager vi konfektpakke

Edited by Anders Kverneng
  • 2 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...