Guest kenneth birkeland Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Har ei 202 blokk med 2wd topp med org cosworth stempel,råder og veiv i ein sierra 2wd.Veiva blei ødelagt. Sylinder service skulle ha 5500kr for å slipe den til inkl nye lager. (dyrt syns eg)Passer ikkje veiv frå 2.0L ohc motorene? er den lik/ like sterk?Har forresten ei 205 blokk og(ødelagt veiv på den og). Hvilken av blokka er sterkest? 202 el 205?
HoelRacing Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Veiva fra ohc motoren passer ikke, da cosworthveiva har flere bolter til svinghjulet...Det letteste er nok å få tak i ei ny bra veiv 202 blokka er vel bytteblokk fra ford? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Guest kenneth birkeland Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Veiva fra ohc motoren passer ikke, da cosworthveiva har flere bolter til svinghjulet...Det letteste er nok å få tak i ei ny bra veiv 202 blokka er vel bytteblokk fra ford? Er ikkje heilt sikker. Har hørt at den har stått i Transitt. Er vist lavere komp i den blokka...?Er blitt kjørt med opp til 1,9bar ladetrykk den blokka og det har den tålt.Er usikker på hvilke av blokka eg ska bruke.Noken som veit om veiv som er iorden?
HoelRacing Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Ja, det stemmer nok...202 er transitt blokk ja. Min feil Kompressjonen tror jeg ikke er noe lavere mtp at du har cosworth innmat...høyden på 202 blokka er vel lik som 205 mener jeg? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Ja, det stemmer nok...202 er transitt blokk ja. Min feil Kompressjonen tror jeg ikke er noe lavere mtp at du har cosworth innmat...høyden på 202 blokka er vel lik som 205 mener jeg? Det kan nok stemme det. Men han som solgte meg bilen sa at komp var 7,1-1...Veit du hvilken blokk som er sterkest? 202 blokka som eg har er blitt kjørt med stage 3 oppsett.(450hk chip,stor rs500ic, siemens 803 dyser, bosch 044 bensinpumpe, stor hydrid turbo av et eller annet slag, 2wd eks manifoil, portet topp, WRC topp pakning, 3" eksos, andre cam'er meiner eg) og det har gått bra...205 blokka er vel kjent for å sprekke ved ca 400hk? Noen som har tips?Forresten, passer ikkje cosworth clutsj på feks is svinghjul?
turbodohc Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Forresten, passer ikkje cosworth clutsj på feks is svinghjul? Nei det passer ikke. is 215 mm og cosworth 240 mm. Tror det går for det samma jeg hvordan blokk du bruker.
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Nei det passer ikke. is 215 mm og cosworth 240 mm. Tror det går for det samma jeg hvordan blokk du bruker. Ok, takk for tipsa. Har hørt at borte i England bruker de heller 202 blokk enn 205?Setter nok inn igjen 202 blokka. Har jo funka til nå...
carbon Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Hei. du som kjøpte cosworthen til kenneth glesnes? Den bilen har aldri virket så lenge han har hatt den. Ka dump ventil som sto på bilen når du kjøpte den? han fikk låne en prospec ventil av meg som aldri dukket opp igjen 4x4 cosworthE46 Touring
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Hei. du som kjøpte cosworthen til kenneth glesnes? Den bilen har aldri virket så lenge han har hatt den. Ka dump ventil som sto på bilen når du kjøpte den? han fikk låne en prospec ventil av meg som aldri dukket opp igjen Ja, stemmer det. Er ute på båt nå. Er ikkje sikker på ka dumpventil som står på den.Kan godt vere at er din. Han sa at eg sku få med meg ein annen, men den eg sku få med var lånt vekk til ein fyr som hadde ein 200sx.Sku egentlig til Sotra til han å hente noken dekk og greier og bytte dump, men så døde onkelen min + at eg måtte reise ut på båt rett etter det, så fekk ikkje tid.Motoren var ganske sleten ja. var fleire lager som va gåen + stempel fjærene va dårlig, så det var bensin i olja (som førte til lagerhavari...). fekk no start på den når eg henta den, men kubba etter ca 2 mil (ved Fjell kirka) Han sa at det eineste som va gale var ein sensor.....Har no fått ny motor, men mangler veiv.Er han ikkje heilt ærlig av seg han eller?
Cosworth Racing1 Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Ja, stemmer det. Er ute på båt nå. Er ikkje sikker på ka dumpventil som står på den.Kan godt vere at er din. Han sa at eg sku få med meg ein annen, men den eg sku få med var lånt vekk til ein fyr som hadde ein 200sx.Sku egentlig til Sotra til han å hente noken dekk og greier og bytte dump, men så døde onkelen min + at eg måtte reise ut på båt rett etter det, så fekk ikkje tid.Motoren var ganske sleten ja. var fleire lager som va gåen + stempel fjærene va dårlig, så det var bensin i olja (som førte til lagerhavari...). fekk no start på den når eg henta den, men kubba etter ca 2 mil (ved Fjell kirka) Han sa at det eineste som va gale var ein sensor.....Har no fått ny motor, men mangler veiv.Er han ikkje heilt ærlig av seg han eller? Feilen var vel at han du kjøpte den av ikke hadde peiling, og han som han kjøpte den av lurte han.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
carbon Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 (edited) Han sa at det eineste som va gale var ein sensor.....Har no fått ny motor, men mangler veiv.Er han ikkje heilt ærlig av seg han eller? Han e en liten luring han der. eg bor rett oppenfor han. Hadde aldri snakket med han før han kjøpte cosworth, då kom han på døren til meg å spurte om eg kunne hjelpe han å skaffe deler. Eg har kjørt bilen å den virket aldri, og tikket som bare F....Han skylder meg penger for noen champion plugger også.visst det e de felgene med eiker du ska få av han, så tror eg ikkje han har de, mener forrige eier aldri ga de til han. Edited February 8, 2009 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring
Guest Hovden Racing Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Du kan likesågodt sende heile motoren på overhaling en plass. Anbefaler da Volden Racing her på forumet. Kan ta litt tid pga mye å gjøre, men du bli garantert fornøyd med resultatet. Skal love deg att blokka di må borres om det er blitt kjørt såpass mye att stempelringer er slitne. Det er akkuratt detta ALLE som kjøper seg Cosworth gjør feil, mener de skal spare noen få kroner på og ikke borre opp igjen blokka. Bare skifte alle pakninger og lagre så blir det bra mener de. Når de til slutt får starta motoren igjen, da ryker det blått av den og bruker olje. Ikke mye gøy det etter å ha brukt tusenvis av kroner på en motor som fremdeles må overhales. Kost heller på de få tusenlappene ekstra og få en nyoverhalt motor, også slipper du å gå lei Cosworth med en gang.. Slik som 9 av 10 andre som kjøper sin første Cosworth.
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Du kan likesågodt sende heile motoren på overhaling en plass. Anbefaler da Volden Racing her på forumet. Kan ta litt tid pga mye å gjøre, men du bli garantert fornøyd med resultatet. Skal love deg att blokka di må borres om det er blitt kjørt såpass mye att stempelringer er slitne. Det er akkuratt detta ALLE som kjøper seg Cosworth gjør feil, mener de skal spare noen få kroner på og ikke borre opp igjen blokka. Bare skifte alle pakninger og lagre så blir det bra mener de. Når de til slutt får starta motoren igjen, da ryker det blått av den og bruker olje. Ikke mye gøy det etter å ha brukt tusenvis av kroner på en motor som fremdeles må overhales. Kost heller på de få tusenlappene ekstra og få en nyoverhalt motor, også slipper du å gå lei Cosworth med en gang.. Slik som 9 av 10 andre som kjøper sin første Cosworth. Har fått tak i ny motor som kun er deffekt veiv i.Jobber som maskinist, så skruinga skal nok gå bra Han e en liten luring han der. eg bor rett oppenfor han. Hadde aldri snakket med han før han kjøpte cosworth, då kom han på døren til meg å spurte om eg kunne hjelpe han å skaffe deler. Eg har kjørt bilen å den virket aldri, og tikket som bare F....Han skylder meg penger for noen champion plugger også.visst det e de felgene med eiker du ska få av han, så tror eg ikkje han har de, mener forrige eier aldri ga de til han. Han sa jo til meg at all innmat var smidd og lagd for 600hk+Kjenner ein del folk på Sotra. Bur du på Hammersland?Virket som om han hadde litt gjeld ja. Feilen var vel at han du kjøpte den av ikke hadde peiling, og han som han kjøpte den av lurte han.. Ja, stemmer nok sikkert det... hehe. Fekk no bilen billig, så gir no f.
carbon Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 han sa det samme te meg. hehe, eg måtte hente bilen for han for lappen har han ikkje. jepp eg bor på hammersland, ser ned på huset hannes fra der eg bor. har bare bodd her siden mai 08 så eg kjenner ikkje så mangen herfra.kan eg få spørre ka du ga for bilen? du kan sende det på PM visst du ikkje vil ha det publisert. mvh Thomas 4x4 cosworthE46 Touring
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 han sa det samme te meg. hehe, eg måtte hente bilen for han for lappen har han ikkje. jepp eg bor på hammersland, ser ned på huset hannes fra der eg bor. har bare bodd her siden mai 08 så eg kjenner ikkje så mangen herfra.kan eg få spørre ka du ga for bilen? du kan sende det på PM visst du ikkje vil ha det publisert. mvh Thomas Joda, er ikkje så nøye. ga 20 000kr + ein BMW eg hadde som eg hadde gitt 1500kr for Kjenner du Charlotte og Espen då? Dei har vel nett flytta inn der.
carbon Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 hehe. sykt bra. han sa te meg at han fikk 45 000kr pluss en BMW verdt 30 000kr.hehe Svidd fyr.Han ga 80 000kr for den.hehe. Nope de kjenner eg ikkje. 4x4 cosworthE46 Touring
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 hehe. sykt bra. han sa te meg at han fikk 45 000kr pluss en BMW verdt 30 000kr.hehe Svidd fyr.Han ga 80 000kr for den.hehe. Nope de kjenner eg ikkje. BMW'en var vel verdt 10-20 000kr ein plass.Var i ok stand, ingen rust. Va ein 91 mod e36 320i.Sierra'en er jo ikkje godkjent ombygd.Men er jo lite rust, org rwd driv verk + masse annet bra på bilen.Men eg betalte vel nok.
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 hehe. sykt bra. han sa te meg at han fikk 45 000kr pluss en BMW verdt 30 000kr.hehe Svidd fyr.Han ga 80 000kr for den.hehe. Nope de kjenner eg ikkje. Hehe, han mistet jo lappen dagen før eg henta bilen.Hadde blitt tatt i 130km/t på motorveien mot by'n.Du får sende meg mobil nr'et ditt til meg. Så skal du få igjen dump ventilen neste gang eg er i Sund.(ca 1 måned til)Han sa at bilen gikk ****** godt når han fikk den. Men at veiv sensoren var øderlagt og derfor gikk motoren dass. Han hadde jo skrudd lade trykket ned til 0,5 bar når eg henta den.Så lekk eksos manifoilen. Såg jo ikkje ut i maskin rommet. Gikk som ein gammel volvo (med BMW ventil tikk lyd) med choke på... Fuska max...Jaja, får håpa eg får justert den optimalt når eg får den sammen.
carbon Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Hehe, han mistet jo lappen dagen før eg henta bilen.Hadde blitt tatt i 130km/t på motorveien mot by'n.. Han e så ***** full i dritt, hehe. Han har aldri hatt lappen, ladetrykket va skrudd ned i 0,5 når han fikk bilen. for eg kjørte den hjem for han, hehe. Bilen har gått som en bøtte med dritt hele tiden, bare fjusking og smelling.Vet du reg nr på BMWen? så det sto prøveskilter på den her en dag, også har det stått 2 forskjellige skilt nr på den etterpå.hehe Mener det en va ST 22 et eller annet og det andre begynte på ST 40... hehe 4x4 cosworthE46 Touring
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Han e så ***** full i dritt, hehe. Han har aldri hatt lappen, ladetrykket va skrudd ned i 0,5 når han fikk bilen. for eg kjørte den hjem for han, hehe. Bilen har gått som en bøtte med dritt hele tiden, bare fjusking og smelling.Vet du reg nr på BMWen? så det sto prøveskilter på den her en dag, også har det stått 2 forskjellige skilt nr på den etterpå.hehe Mener det en va ST 22 et eller annet og det andre begynte på ST 40... hehe Det var ikkje skilt på bilen når han fekk den.Bilen er import, så skilt nr begynte på ST (huska ikkje resten)Når eg var å såg på den 1. gang kom han å henta meg ved Eidesjøen i ein lånt Civic..(Kom med båt, er frå Austevoll eg)Me fekk ikkje start på den ein gang da. Han sa det var pga noke galt med tennings systemet.Eg har ein kamerat med ein del Cosworth deler, så eg lånte plugg ledninger og fordeler av han.Så kjøpte Kenneth nye plugger. Då starta den, men tikka jo og fuska ein del...Han sa at veiv sensoren som gjorde at den fuska.Eg gir no f... Har fått tak i ny motor som eg skal sette i den.Er jo ein del elektriske feil på den og. Har ikkje fått gjort så masse med det ennå pga eg reiste ut på båt.Da virka som han ikkje ville sei alt som var gale med bilen, selv om eg sa at han måtte det...Han har jo noken plugg ledninger(som han liksom ikkje fant igjen) som eg glemte hos han.
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Hei. du som kjøpte cosworthen til kenneth glesnes? Den bilen har aldri virket så lenge han har hatt den. Ka dump ventil som sto på bilen når du kjøpte den? han fikk låne en prospec ventil av meg som aldri dukket opp igjen Såg på noken bilder eg har av bilen. Er Prospec som står på den ja.Skal ta den med meg neste gang er er på Sotra til deg.
carbon Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 **** for en luring. han fikk et sett med plugg ledninger av meg og, han fikk de som sto på min bil siden eg har kjøpt nye motorsport ledninger. også lånte han bensinpumpe relet mitt, d sa han lå på rommet hannes, men har ikkje sett det heller. hehe.Fyren har ikkje mye kontroll, håper han gjør en mislykket handel med feil person en dag, så kanskje han får smake. nr mitt e 41182448 4x4 cosworthE46 Touring
Guest kenneth birkeland Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 **** for en luring. han fikk et sett med plugg ledninger av meg og, han fikk de som sto på min bil siden eg har kjøpt nye motorsport ledninger. også lånte han bensinpumpe relet mitt, d sa han lå på rommet hannes, men har ikkje sett det heller. hehe.Fyren har ikkje mye kontroll, håper han gjør en mislykket handel med feil person en dag, så kanskje han får smake. nr mitt e 41182448 La deg til på Facebook eg.
BR Racing V6 Posted February 14, 2009 Posted February 14, 2009 Hei. kom bilen fra Hedmark distriktet? har hatt en morsom tlf med en som hadde 202 blokk en gang. såkalt motorsport blokk. hehe 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts