Jump to content

rs turbo motor hjelp


rs-turbo86

Recommended Posts

hei.

 

Noen der ute som kan helpe meg med litt info ang rs turbo 86mod.

 

Hvor mye ladetrykk tåler de orginale mahle stemplene?

Noen anbefalinger av råder?

Tåler orginale veiva 1,4 bar ladetrykk over lengere tid?

Og til slutt, noen spesielle veiv og råde lager jeg bør gå for?

 

På forhånd takk.

96-escort-atlanta bruksbil

x-96-escort-combi konebil

89-escort mk4 rwd prosjekt

86-escort RST prosjekt

Link to comment
Share on other sites

hei.

 

Noen der ute som kan helpe meg med litt info ang rs turbo 86mod.

 

Hvor mye ladetrykk tåler de orginale mahle stemplene?

Noen anbefalinger av råder?

Tåler orginale veiva 1,4 bar ladetrykk over lengere tid?

Og til slutt, noen spesielle veiv og råde lager jeg bør gå for?

 

På forhånd takk.

 

Jeg har hørt om en som kjøre 1.6bar på dem. Vet ikke om det var orginale. Visst du skal kjøre over lengre tid ville jeg sett hva burton hadde å by.

 

Burtonpower.com

 

råder/stemplet/lagre får der fra ;) de selger ikke no bås :)

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

rst veiva tåler helt vannvittig mye julig, vet at den holder til over 350hk. men det du bør satse på vis du skal over 260hk det er fult arp bolte sett til motorn, blybronsje lager må du også ha, smidde stempler h-profil råder må du og ha viss du skal over 260hk, fel-pro (grp.a) toppakning er et must vil jeg si, men vet om biler som har org topp pakning,

 

på min motor som jeg driver å bygge på nå har jeg blybronsje lager på veiv og råder 12.9 bolter på vei arp bolter på råder, 12.9 bolter på toppen samt 2 stk grp.a pakkninger og 0.20 kopper toppakning i mellom grp.a pakningene for å senke kompen sånn at jeg kan ladde ca 1,6-1,7 fått honet opp sylindrene å mont nye stempel ringer, men kjører på org veiv råder samt stempel, men jeg skal ikke ha mer en ca 230-250hk da dette er mer en nokk på en frontgnagar etter mitt syn, siden da bynner du å få store problemer med å få grep å få hestene ned i asfalten, har ca 190hk på den motorn som står i nå å den spinner jeg ut hele 3 giret med å det er med sperre (org rst kasse med limited sperre diff) men det som er veldig viktig å tenkte på her er at du får nokk bensin og at tenningen din holder, ville aldri ha beveget meg over 190hk på org tenning å sprut. feks 5th injektor og en tennings senker modul samt chippet tennings hjerne, eller datasprut.

 

håper dette gjor deg litt visere ;)

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

rst veiva tåler helt vannvittig mye julig, vet at den holder til over 350hk. men det du bør satse på vis du skal over 260hk det er fult arp bolte sett til motorn, blybronsje lager må du også ha, smidde stempler h-profil råder må du og ha viss du skal over 260hk, fel-pro (grp.a) toppakning er et must vil jeg si, men vet om biler som har org topp pakning,

 

på min motor som jeg driver å bygge på nå har jeg blybronsje lager på veiv og råder 12.9 bolter på vei arp bolter på råder, 12.9 bolter på toppen samt 2 stk grp.a pakkninger og 0.20 kopper toppakning i mellom grp.a pakningene for å senke kompen sånn at jeg kan ladde ca 1,6-1,7 fått honet opp sylindrene å mont nye stempel ringer, men kjører på org veiv råder samt stempel, men jeg skal ikke ha mer en ca 230-250hk da dette er mer en nokk på en frontgnagar etter mitt syn, siden da bynner du å få store problemer med å få grep å få hestene ned i asfalten, har ca 190hk på den motorn som står i nå å den spinner jeg ut hele 3 giret med å det er med sperre (org rst kasse med limited sperre diff) men det som er veldig viktig å tenkte på her er at du får nokk bensin og at tenningen din holder, ville aldri ha beveget meg over 190hk på org tenning å sprut. feks 5th injektor og en tennings senker modul samt chippet tennings hjerne, eller datasprut.

 

håper dette gjor deg litt visere ;)

 

det står jo orginal stand i signaturen din :rolleyes:

 

Men ja! spinner MASSE :)!

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...