Jump to content

Recommended Posts

Guest Fole_Gale
Posted

Hei.

Hvis jeg husker riktig, rett meg hvis feil, så kom det som kalles for mk3.5 i desember 1994. Hovedforskjellen ser du på speilene. De som kom i '94 er rundere og mer moderne, mens de før var firkantede "staker" :) Den hadde vel også eet avrundet baklukevindu slik som vi ser på mk4.

Sjekk ut:

http://www.fiestaturbo.co.uk

Noen som vet annet!??

Posted

usikker på om det er slik i norge. Men de modellene som er betegnet med Si eller en sein xr2i (rs1800 i norge) er mk3,5.

Jeg kan sikkert få ordnet deg med recarounderstell..

Guest Fole_Gale
Posted

B) Veldig usikker på dette, men at det er en forskjell er vi vel enige om XR2i er en XR2 med injektion, med andre ord de kom i 1989. Jeg har en ren mk3 (1990), fra 1994 kom den bilen jeg har med nye speil, stoler etc. Da vart den 3,5.

Roger

Posted

In March 1994 the Mk3 became the mk3.5 with a strengthened shell, airbags and a fuel flap filler. The car also gained power steering, smaller mirrors, oval side repeaters and further colour options including Noveau Red Metallic. The interior trim changed to "Jigsaw Raven" and a lights on warning buzzer was a welcome feature. Mk3.5 cars are fitted with the "winged" Si / XR2i seats, this is due to Ford keeping costs down to maintain competitive pricing with the cars main rival, the Vauxhall Corsa GSi. For the same reason these cars have matt finish alloys rather than the earlier polished ones. The colour range in mk3.5 form was Diamond White, Radiant Red (solid), Cayman Blue, Java Blue, Moondust Silver, Ash Black and Mallard Green (metallic). Production ceased in December 1994 and the last models were registered on the N plate.

Guest Fole_Gale
Posted

Den berømte spikeren i det spørsmålet. :D

Hvor finner du slik info Pisko?